اهداف مهرواره هوای نو تشریح شد ! /  تاثیر هیئت های معنوی و مذهبی در انقلاب اسلامی

به گزارش رکنا، صبح امروز 20 اردیبهشت ماه 1401،  نشست خبری هوای نو با حضور مجید باباخانی مدیر کل تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی و وحید ملتجی دبیر مهرواره هوای نو برگزار شد.

مجید باباخانی  گفت: نکته ای که در سال های اخیر دنبال می کنیم نگاه به ظرفیت های فرهنگی و استفاده از آنهاست. مجموعه هیئت مبتنی بر نیروهای انسانی، تشکیلات معنویت، معرفت و هنری است و اگر از تمام توان و ظرفیت ها استفاده شود قطعا اتفاقات بزرگی رقم خواهر خورد.

اهداف مهرواره هوای نو

وی افزود: یکی از علل وجود انقلاب اسلامی هئیت های معنوی و مذهبی است که در ادامه به سراغ حل مسئله های ریشه ای مردم رفته اند. این فعالیت ها در ایام خاص در اوج خود قرار دارند، البته که هدف مهرواره هوای نو برای تمامی روزهای سال است تا بتواند به زندگی جهت دهد و بهره درست را از آن برد.

در بخش دوم این نشست ملتجی دبیر مهرواره هوای نو خاطر نشان کرد: هوای نو دو هدف دارد: ابتدا کمک به بلند تر کردن افق نگاه هیئت ها تا بتوانند با نگاه وسیع تر جامعه پیرامون خود را ببینند؛ هدف اصلی ما آغوشی باز برای تمام مردم ایران است به این صورت که تفاوتی در هیئت ها نمی گذاریم چه مخاطب بیشتر داشته باشند چه کمتر  از تمامی نقاط کشور. البته که این موضوع تا به الان فقط یک طرح مسئله است و به ثمر ننشسته است.  دوم اینکه نگاه جامعه نسبت به هیئت ها را تغییر دهیم.

باباجانی ادامه داد: هدف ما نیل به موضوعات مورد نظر هم در ایران و هم در عرصه بین المللی است.

مهرواره جایگزین جشنواره

ملتجی در ادامه بیان کرد: هدف ما از استفاده کلمه مهرواره به جای جشنواره این است که دنبال ایجاد رقابت منفی میان هیئت ها نیستیم چه در خانه برگزار شود چه در حسینیه، تمامی آن ها برای ما محترم هستند.

وی اظهار داشت: دلیل ما از استفاده کلمه هوای نو این است که هوا معادل فرهنگ و نو چارچوپ ۴۰ ساله ی دوم انقلاب و نماد مهرواره درخت زرین است. درخت تنه ای دارد که میتوان به آن اتکا کرد و افراد میتوانند زیر پر و بال آن باشند.

این امر برای تربیت نوجوانان و جوانان نیز هست، هدف مهرواره مانند درخت است همانطور که درخت هوا را تصفیه میکند، مهرواره جامعه خصوصا نسل جوان را.

نگاه ضد کلیشه ای

هدف اصلی ما نگاه ضد کلیشه ای است تا بتوان با هیئت زندگی کرد.

وی در ادامه بیان کرد: ما ۳ رشته اصلی داریم: ۱. هیئت ۲. کتاب هیئت ۳. ستایش گران که این ۳ رشته توسط شورای مرکزی مهرواره انتخاب شده است.

آمار قطعی ثبت نام ۲۹۲۸۰ اثر در ۳ بخش مذکور است.  در میان تمامی استان ها، استان اردبیل با ۶۲۲ نفر بیشترین تعداد ثبت نام در تمام حوزه ها را داشتند و پس از آن به ترتیب استان های اصفهان، خوزستان و چهارمحال بختیاری هستند.

وی ادامه داد: ۲ بخش اصلی در مهرواره  شاخص های اولیه  و دیگری شاخص های نهایی هستند.

نکته اصلی این است که هیئت های داوری کمتر سلیقه ای عمل می کنند و بر اساس شاخص ها داوری انجام می شود همچنین هدف ما از این کار انجام کار کیفی است.

سنگر برای تربیت

ملتجی در پایان گفت: مهرواره هوای نو مهمترین سنگر برای تربیت مردمی هیئت، مهمترین پناهگاه برای نسل های آینده و مهمترین عرصه تبیین است. به این امید که هیئت بتواند اتفاقات خوب در جامعه را رقم بزند و اثرگذاری مثبتی در اجتماع داشته باشد.

کدخبر: 779026 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟