بازدید وزیر جهاد کشاورزی از دفتر تعامل صنعت با دانشگاه در مشهد

به گزارش خبرنگار رکنا، کاظم خاوازی با حضور در دفتر تعامل صنعت با دانشگاه گفت: تلاش جهت حفظ شرایط فعلی در کشور با توجه به مشکلات موجود از جمله تحریم ها سبب شد تا فرصتی جهت پرداختن به طرح‌های نوین و پیشنهادی فراهم نشود.

وی با اشاره به اینکه در زمینه تامین نهاده ها جهت دام، طیور و آبزیان اقدامات بسیار خوبی در دست اجرا قرار دارد، افزود: با اجرای طرح خرید تضمینی، تولید کنندگان می توانند نظر خود را در زمینه قیمت‌گذاری اعلام کنند.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در زمینه واردات نهاده‌ها ناگزیر به اجماع هستیم تا دولت بتواند نقش پشتیبانی خود را ایفا کند. در زمینه قیمت‌گذاری نیز باید بخش‌های قبل از زنجیره فروش هم دیده شود تا از تولیدکنندگان حمایت لازم صورت گیرد.

سیداحسان مصطفوی، مدیرعامل انجمن فرانگران نوین، نیز در این دیدار اظهار داشت: این انجمن به مدت ده سال است که تاسیس و تشکیل شده و به عنوان یک پایگاه هم‌افزایی در حوزه‌های کارآفرینی، اقتصادی و دانشگاهی بوده که مهم‌ترین هدف آن انتقال علم دانشگاه فردوسی مشهد به صنعت و انتقال تجربه صنعت به دانشگاه فردوسی مشهد است.

مصطفوی ضمن برشمردن اهداف کوتاه مدت، میانمدت و بلندمدت این انجمن گفت: تمام این اهداف مطابق با نیازهای بین المللی و منطقه‌ای صنعتگران، دانشجویان، کارآفرینان و صاحبان کسب و کار  ترسیم شده است.

این کارآفرین برتر کشوری با بیان اینکه ما مبدع مجموعه‌ای تحت عنوان سازمان جهانی مدیریت تولید و صادرات زعفران هستیم، گفت: "OSEC"دارای واحد دارویی است تا تحریم نشود. همچنین دارای واحد مکانیزاسیون، رسانه، محصول و بورس جهانی زعفران است. این سازمان همچون سازمان «اوپک» است. علت شکل‌گیری ایده آن بود که در حال حاضر فرش ایران به نام هند، خاوریار ایران به نام چین، پسته ایران به نام آمریکا و فیروزه ایران به نام افغانستان است اما «OSEC» دیگر نخواهد گذاشت که زعفران ایران به نام افغانستان ثبت شود.

خاوازی در ادامه این بازدید با حضور در دفتر تحقیق و توسعه سازمان بین المللی مدیریت تولید و صادرات زعفران (OSEC) در جریان اهداف و اقدامات این سازمان نیز قرار گرفت.

وی در حاشیه این بازدید در جریان طرح سوغات ملی ایران نیز قرار گرفت، هدف از این طرح یکپارچه سازی هنر، صنعت و میراث ماندگار کشور در قالب یک محصول منحصربفرد و کاملا ایرانی است که کارکردهای متنوعی چون هدیه دیپلماتیک و سفیر فرهنگی ایران خواهد داشت. همچنین در دیدار، طرح دفاتر پیشخوان صنایع ایران نیز ارائه گردید. این طرح با هدف ساماندهی خدمات قابل ارائه به صنایع کشور، با هم افزایی ملی نهادها و ارگانهای مربوطه با رویکرد توجه به علم، دانش و مهارت ایجاد خواهد شد.

لزوم تغییر نگاه کشاورزان نسبت به تولید صنعتی به جای سنتی و همچنین ایجاد دیدگاه صادرات محور در تولید،  حل مشکل نهاده ها و مشکلات تخصیص و تامین ارز،  نظارت بیشتر در زمینه تامین نهاده ها و تجدید نظر در قیمت گذاری ستاد تنظیم بازار به نحوی که منافع تولید کننده نیز لحاظ شود نیز از جمله مواردی بود که جمعی از اعضای انجمن فرانگران نوین با وزیر جهاد کشاورزی مطرح کردند.

انجمن فرانگران نوین که در دانشگاه فردوسی مشهد مستقر شده، متشکل از تولیدکنندگان برتر کشور است که سهم بسزایی در جامعه تولیدی صنعتی کشور دارد، ایده ایجاد سازمان جهانی مدیریت تولید و صادرات زعفران (OSEC)، طرح تخصصی سوغات ملی، ارائه طرح و پیشنهاد اجرایی دفاتر پیشخوان صنایع کشور و بسیاری دیگر از طرح های کلان صنعتی کشور نیز در این انجمن مطرح و اجرایی شده است.

مشهد-رکنا-محمدعلی میرشکار

کدخبر: 652065 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟