حل معمای شکسته شدن شیشه‌ فروشگاه‌های ساری

طی روزهای 27 و 28 دی‌ماه امسال شیشه‌های 12 فروشگاه در یکی از مهم‌ترین خیابان‌های ساری به طرزی مرموز و با صداهای مهیبی شکسته شد.

ابتدا گفته می‌شد که گروهی مسلح با شلیک به مغازه‌ها دست به خرابکاری می‌زنند. گزارش‌ها حاکی از تیراندازی افراد ناشناس و تخریب شیشه‌های مغازه‌ها در هنگام عصر بود. مغازه‌داران می‌گفتند در حال پاسخگویی به مشتریان بوده‌اند که شیشه‌های مغازه‌شان با صدای مهیب فرو ریخته است.

با اعلام این حوادث که شمار آنها به 12 مورد رسیده بود، با دستور سردار مسعود جعفری‌نسب تیمی از کارآگاهان پلیس مازندران مأموریت یافت تا به راز این اقدام‌های خلافکارانه پی ببرد.

مأموران با اطلاعاتی که در بررسی‌های میدانی از این فروشگاه‌ها به دست آورده بودند تحقیق را آغاز کردند. در بررسی‌های نخست، پلیس تعدادی ساچمه‌ بزرگ پیدا کرد که فرضیه تیراندازی را از بین برد. پلیس در جریان این بررسی‌ها همچنین به بازبینی دوربین‌های مدار بسته مسیرهای منتهی به مغازه‌ها پرداخت. اما تجسس‌های پلیسی واقعیت دیگری را برملا کرد.

تجسس‌ها نشان داد در زمان وقوع حادثه در اغلب مناطق یک موتور سه چرخ با دوسرنشین دیده شده است. پلیس که احتمال داده بود این مردان در ماجرای حمله به فروشگاه‌ها دست داشته باشند، اقدام‌های خود را روی شناسایی و بازداشت سرنشینان این موتور متمرکز کرد. همین تجسس‌ها نشان داد موتور سوار جوانی که به کار فروش ضایعات مشغول است به شکستن شیشه‌های 12 فروشگاه در خیابان فرهنگ ساری دست زده است.

با شناسایی مشخصات دو سرنشین جوان موتور سه چرخ، مخفیگاه آنان در یکی از محلات ساری ردیابی و یکی از آنها به نام مهدی اهل تایباد وساکن ساری بازداشت شد. در بازرسی از وی 25 سانت هروئین و 10 سانت شیشه کشف شد.

این جوان در مراحل نخست بازجویی‌ها منکر هر گونه اطلاعی از ماجرای حمله به مغازه‌ها می‌شد اما با ارائه دلایل و مستندات پلیسی اعتراف کرد که با همدستی پسر عمویش دست به این کار زده است.

با توجه به اطلاعاتی که او از مخفیگاه همدستش در اختیار پلیس قرار داده بود مأموران وارد عمل شده و این جوان را هم دستگیر کردند.

دو پسرعمو تا انجام تحقیقات تکمیلی با صدور قرار قانونی در اختیار پلیس آگاهی استان قرار گرفتند و هنوز انگیزه‌شان از این اقدام مشخص نیست.

کدخبر: 1206 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟