میراحمدی: طرح‌های زیرساختی اربعین تا قبل از ماه صفر پایان یابد

به گزارش رکنا به نقل از ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) ، سیدمجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) امروز( چهارشنبه) در نشست معاونان عمرانی استانداری‌های سراسر کشور در سالن پیامبر اعظم (ص) گفت: لازم است تکالیف و وظایف ما در ارتباط با زیرساخت‌های مرتبط به اربعین بر اساس برنامه و سامانه (منتاک) قطعی و روشن باشد تا بتوان به موقع به نتیجه برسد و طرح‌های زیرساختی اربعین تا قبل از ماه صفر باید پایان یابد.

وی افزود: سامانه منتاک مخصوص طرح‌های عمرانی اربعینی شش استان مرزی شامل ایلام، کرمانشاه، خوزستان، آذربایجان غربی، کردستان و سیستان و بلوچستان است که در آن میزان پیشرفت طرح های برنامه‌ریزی شده به دقت رصد و پیگیری می‌شود.

میراحمدی با تاکید بر این که اربعین امسال باید به یادماندنی باشد، خاطرنشان کرد: عملیات اربعین یک اقدام عظیم،کم نظیر و جهانی و نیازمند حضور همگانی استانداری‌های سراسر کشور است و اگر استان‌های غیرمرزی امکاناتی یا توانایی‌هایی را در اختیار دارند که می‌تواند به تسریع طرح‌های استان‌های مرزی در ارتباط با اربعین کمک کند آنها را در اختیار استان های مرزی قرار دهند.

وی با اشاره به این که مراسم اربعین سال به سال عظیم تر شده و زایران آن نیز افزایش می بایند، افزود، هماهنگی در این خصوص بسیار پیچیده و توام با سختی است و همگان باید پای کار باشیم تا به بهترین شکل این حرکت عظیم جهانی پیش برود و هرگونه معطلی زائران به خاطر گرما و وضعیت آب و هوایی برخی استان‌های مرزی قابل قبول نیست. بر اساس هماهنگی های انجام شده مسئولان عراقی نیز اقداماتی را در ارتباط با افزایش ارائه خدمات بهتر به زائران انجام می‌دهند و ما هم باید با تمام توان پای کار باشیم تا بهترین خدمات را به زائران ارائه دهیم و باید در نظر داشت که هرگونه خدمت به زائران سید و سالار شهیدان مایه خیر دنیا و آخرت برای ما است.

مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امورشهری و روستایی وزارت کشور نیز در ابتدای نشست معاونان عمرانی استانداری های سراسر کشور گفت تخصیص اعتبارات لازم برای پیشرفت طرح های عمرانی مرتبط با اربعین با توجه به هماهنگی های انجام شده تا پایان خرداد ماه انجام می شود.

وی با اشاره به این که زایران اربعین از سراسر کشور هستند، خاطر نشان کرد، لازم است استانداری های سراسر کشور از امکانات و توانایی های خود برای برگزاری هر چه بهتر اربعین امسال با توجه به استقبال روزافزون از آن بهره گیری کنند.

معاون عمران و توسعه امورشهری و روستایی وزیر کشور در ادامه تصریح کرد، استان های مرزی مرتبط با اعزام زایران به اربعین نیز باید موضوع پایداری و بادوام بودن طرح های زیرساختی خود را در نظر داشته باشند و خارج از شهرک های اربعین طرحی را دنبال نکنند تا منجر به دوباره کاری شود.

جمالی نژاد خاطر نشان کرد: علاوه بر این لازم است استان های مرزی میزان پیشرفت خود را در سامانه منتاک درج و نسبت به بروزرسانی آن اقدام کنند چرا که ملاک در نظر گرفتن اقدامات آنها همین سامانه است.

در ابتدای این نشست نیز معاون عمران و توسعه امورشهری  و روستایی وزیر کشور با اشاره به این که نشست مزبور اولین جلسه معاونان عمرانی در سال جدید است ، مهم ترین محورهای آن را پیگیری طرح های مرتبط با اربعین ، تبادل نظر در خصوص روند اقدامات انجام شده در خصوص مسکن ملی به عنوان بزرگترین پروژه ویژه و ملی کشور و ساخت و سازهای غیر مجاز در استان های مختلف به خصوص، استان های شمالی اعلام کرد.

در این جلسه معاونان عمرانی استانداری های سراسر کشور نیز دیدگاه های خود را در ارتباط با راه های تسریع در اجرای زیرساخت ها و حل مشکلات پیمانکاران مرتبط با طرح های مزبور بیان کردند.

کدخبر: 898794 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟