14 هزار نفر تاکنون به حج اعزام شده‌اند

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز (چهارشنبه دهم خرداد) در حاشیه برگزاری جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در موضوع حج، اعزام حجاج در حال انجام است و تاکنون ۱۴ هزار نفر اعزام شده‌اند و با افزایش رفت و آمدهای دیپلماتیک بین دو کشور، روند اجرایی حج با رضایتمندی در حال انجام است.

وی افزود: در موضوع جشنواره بین‌المللی امام رضا، اختتامیه آن امشب برگزار می‌شود و با ابتکارات خوبی انجام شده است و به یاری خدا بتوانیم این جشنواره را افزایش دهیم. در جشنواره امشب از چند اثر هنری کم نظیروبدیع رونمایی خواهد شد.

وزیر فرهنگ همچنین گفت: امروز در دولت موضوع آیین نامه بند ه تبصره ۹ قانون بودجه مطرح شد که توافقات خوبی داشتیم و امیدواریم نواقص آن را در جلسات بعدی برطرف کنیم.

بر اساس این بند از قانون بودجه و در راستای ارتقای اخلاق و فرهنگ اسلامی شرکتهای دولتی، بانکها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت مندرج در این قانون مکلفند یک درصد از هزینه های خود را برای هم افزایی و ارتقای فعالیت ها و تولیدات فرهنگی از قبیل موضوعات قرآنی، نمایشی، جوانی جمعیت، مطبوعاتی، رسانهای نوین، نشر و کتاب و تولید محتوای فرهنگی فاخر فارسی در فضای مجازی و گردشگری، توسعه و آموزش سواد رسانه ای اختصاص دهند. آیین نامه اجرائی این بند توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارتخانه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و امور اقتصادی و دارایی و سازمانهای برنامه و بودجه کشور و تبلیغات اسلامی و مرکز مدیریت حوزه های علمیه تهیه می شود و به تصویب هیأت وزیران می رسد.

کدخبر: 897096 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟