۳۰۰ کشته و ۲۶۰۰ زخمی از ابتدای درگیری‌های سودان

به گزارش رکنا ، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که از ابتدای جنگ داخلی در سودان تاکنون، ۳۰۰ نفر کشته شده و بیش از ۲۶۰۰ نفر زخمی شده‌اند.

با وجود اعلام آتش‌بس ۲۴ ساعته در سراسر سودان ، درگیری‌های شدید میان ارتش سودان به فرماندهی «عبدالفتاح البرهان» و نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی «محمد حمدان دقلو» ملقب به «حمیدتی» در اطراف کاخ ریاست جمهوری و فرماندهی کل نیروهای مسلح در خارطوم برای پنجمین روز متوالی در جریان است.

عصر امروز درگیری های شدیدی میان نیروهای ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع در اطراف کاخ جمهوری و مقر فرماندهی کل نیروهای مسلح این کشور در شهر خارطوم از سر گرفته شده است. شبکه خبری الجزیره گزارش داد که در این درگیری‌های شدید از سلاح‌های سنگین و اسلحه‌های سبک استفاده شده است.

آتش‌بس از ساعت ۱۸ عصر دیروز سه شنبه به وقت محلی سودان آغاز و بمدت ۲۴ ساعت ادامه دارد. دو طرف درگیر در سودان همچنین توافق کردند که آتش بس از عصر امروز (ساعت ۱۸:۰۰) به وقت محلی به مدت ۲۴ دیگر ساعت تمدید شود.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از صبح روز شنبه میان نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع بر سر قدرت آغاز شده است. حملات متقابل ارتش سودان و نیروهای حمایت سریع به یکدیگر منجر به خسارت به اموال عمومی شده و برای تامین آب و برق در برخی مناطق از خارطوم مشکل ایجاد کرده است.

منبع : ایرنا

کدخبر: 886270 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟