واکنش ایران به ناآرامی‌ها در سودان

به گزارش رکنا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تحولات و ناآرامی های جدید سودان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران نگرانی خود را از آنچه در کشور مسلمان و برادر سودان در حال وقوع است، ابراز می نماید.

 امیدواریم برادران سودانی در آخرین روزهای ماه مبارک رمضان، ضمن خویشتنداری و توسل به گفتگو، به اختلافات داخلی پایان داده و از شرایط نگران کننده کنونی با گفتگو و آرامش عبور نمایند.

کنعانی تاکید کرد که بدون شک تنها راه حل گذار از بحران به وجود آمده، گفتگوهای سودانی- سودانی و اجماع داخلی روی یک ابتکار ملی است.

منابع محلی در سودان گزارش دادند که درگیری‌هایی بین نیروهای واکنش سریع و ارتش رخ داده است و این درگیری‌ها در مناطق مختلف خارطوم و اطراف فرودگاه مِروی جریان دارد. واکنش سریع که با ارتش سودان در خارطوم درگیر شده است، اعلام کرد: با گروه‌های میانجی برای خاتمه درگیری در حال تماس هستیم.

نیروهای واکنش سریع در سودان، ارتش این کشور را به حمله به یکی از مراکز خود در خارطوم متهم کرد و درباره جزئیات این درگیری گفته، نیروهای واکنش سریع با ورود نیروهای ارتش به مقرشان در اردوگاه "سوبا" در خارطوم غافلگیر شده و به نیروهای ارتش حمله کردند.

تنش بین  ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع برای سومین روز متوالی به اوج رسیده است و هر دو جناح نیروهای طرفدار خود را به خیابان‌ها کشانده‌اند. گزارش‌ها حاکی است که درگیری بین نیروهای ارتش و واکنش سریع به خیابان‌های اصلی خارطوم کشیده است.

تسنیم

کدخبر: 884982 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟