روح‌الامینی: امروز تقاضای استیضاح وزیر بهداشت در کمیسیون بهداشت بررسی می‌شود

به گزارش رکنا به نقل از خانه ملت ، عبدالحسین روح الامینی جلسه علنی امروز (یکشنبه) در تذکری گفت: تقاضای استیضاح وزیر بهداشت با امضای ۱۱۰ نفر و سپس ۷۱ نفر و در نهایت ۵۹ نفر مطرح شده که قرار است امروز در کمیسیون بهداشت بررسی شود.

وی یادآور شد: هیات رییسه تقاضای استیضاح را برخلاف آیین نامه ۲۰ روز معطل نگه داشت و بعد هم دولت ۲۰ روز درخواست مهلت کرد و جلساتی با وزیر بهداشت برگزار شد؛ جلسه اول به درخواست شخص وزیر بهداشت تشکیل شد، اما به نتیجه ای نرسید.

وی ادامه داد: جلسه دوم به دستور رئیس جمهور برگزار شد و یکی از معاونان ایشان تشکیل جلسه داد؛ ما اعلام کردیم براساس فتوای مقام معظم رهبری و طبق ماهیت نمایندگی دخالت در استیضاح، قانونی و شرعی نیست که مشروح این موضوعات در روزنامه خراسان آمده است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان گفت: وزیر بهداشت پذیرفت که باید ۱۵ ماه دوری وزیر از نخبگان جامعه پزشکی و دلسوزان جامعه جبران شود و اینکه ناترازی و ناکارآمدی ها در حوزه مدیریتی اصلاح شود؛ در موضوع استیضاح کوچکترین نکته و حرفی نزده و پیگیری نکردم که به حیثیت نظام آسیب بزند همان طور در موضوع کهریزک داغ به دل دشمنان گذاشتم و در طول ۱۲ سال پیگیری قضایی، یک حرف علیه نظام از من نشنیدند.

روح الامینی در پایان گفت: در جلسات با وزیر بهداشت همین مشی را داشتم، اما ایشان افرادی را به عنوان مشاور پیشنهاد کرد که ما رد کردیم،  از جمله برادر همان آقای معاون که ما را در معرض اتهام قرار داد. همچنین فردی را از جامعه پرستاری معرفی کردیم که ایشان گفت ما قبول نداریم؛ سوال این است دولت و وزیر چه واهمه‌ای دارد.

کدخبر: 865429 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟