گروسی: ایران هنوز اشاعه هسته‌ای نکرده‌است/ برجام نمرده است

به گزارش رکنا ،  رافائل گروسی ، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز سه‌شنبه اعلام کرد که در ماه فوریه به ایران سفر خواهد کرد.

مدیر کل آژانس گفت: «معتقدم من برای گفت‌وگو درباره این موضوع و دیگر موضوعاتی که برایتان شرح دادم فوریه به تهران می‌روم؛ شاید برای گفت‌وگو در خصوص گفت‌وگوهای سیاسی‌ای که بسیار ضروری هستند.»

وی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت ایران علی‌رغم انباشت مواد هسته‌ای لازم برای ساخت چند سلاح هسته‌ای اقدام به اشاعه هسته‌ای نکرده است.

او گفت: «آنها هنوز اشاعه هسته‌ای نکرده‌اند. به همین دلیل است که لازم است در تعامل باشیم.»

گروسی برجام را در حال حاضر «پوسته تو خالی» خواند اما گفت: «هیچ‌کس این توافق را مرده اعلام نکرده اما هیچ تعهدی در کار نیست و همان‌طور که شنیده‌اید هر محدودیتی که در برجام بود چندین بار زیر پا گذاشته شده است.»

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سال‌های گذشته برخی از ادعاهای مطرح‌شده از سوی رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته‌ای ایران را مورد توجه قرار داده و تکرار کرده است. تهران این ادعاها را ساختگی دانسته و آنها را رد کرده است.

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران چند ماه پیش تصریح کرد تهران به سوالات مطرح‌شده از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پاسخ دقیق داده اما آژانس مبنای گزارش‌هایش را اطلاعات دریافتی از دشمنان ایران قرار می‌دهد.

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی چند ماه پیش قطعنامه‌ای به تصویب رساند که تهران را به عدم همکاری با این نهاد بین‌المللی در خصوص یافت شدن «مواد هسته‌ای اعلام‌نشده» در «چندین مکان اعلام‌نشده در ایران» متهم می‌کند.

منبع : فارس

کدخبر: 864442 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟