قالیباف: شهید سلیمانی توانست برای امت اسلامی تولید قدرت و منزلت کند

به گزارش رکنا به نقل از ایرنا، محمدباقر قالیباف روز چهارشنبه در نشست اجلاس بین المللی مکتب شهید سلیمانی که با حضور جمعی از میهمانان خارجی در اجلاس سران در حال برگزاری است، گفت: حاج قاسم در یک خانواده روستایی و ساده پا به عرصه حیات گذاشت، اما انقلاب اسلامی مکتب قرآن و اهل بیت(ع) از چنین جوان روستا زاده ای که با لقمه حلال زندگی کرده بود، شخصیتی بزرگ برای جهان اسلام ساخت و این معجزه انقلاب اسلامی است.

قالیباف تصریح کرد: اگر امروز کنار هم جمع شده ایم و حرف از مکتب شهید سلیمانی می‌زنیم، در حقیقت مکتب شهید سلیمانی تربیت یافته مکتب حضرت امام خمینی (ره) است و ما امروز شهید سلیمانی را یک شخصیت جامع می دانیم، از این جهت که او در انقلابی تربیت شد که آن انقلاب زیستی جامع دارد.

وی افزود: شهید سلیمانی در مکتب امامی تربیت شد که این مکتب جامع الاطراف بوده و هست؛ وقتی به شخصیت شهید سلیمانی نگاه می کنیم در موضوعات مختلف اجتماعی، سیاسی، نظامی، اخلاقی و رفتاری در جایگاه فرمانده، برادر، رزمنده و فرمانبر الگو بوده است.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شهید سلیمانی توانست برای امت اسلامی تولید قدرت و منزلت کند و هر کجا ناامنی بود با قدرت و صلابت حضور می یافت.

قالیباف خاطر نشان کرد: شهید سلیمانی همیشه در مسیر «وحدت جهان اسلام» و «تولید قدرت برای جهان اسلام» تلاش کرد زیرا می‌دانست تنها منطقی که می‌تواند پاسخگو باشد منطق قدرت است و حتی گفت‌وگو و مذاکره هم با منطق قدرت محقق می‌شود و باور داشت که قدرت برخاسته از مردم است.

این فرمانده دوران دفاع مقدس، شهید سلیمانی را شخصیتی جامع و جمع اضداد برشمرد و گفت: امروز برکت و نعمت بزرگ جبهه مقاومت مرهون باورهای مکتب قرآنی و نتیجه مجهادت خالصانه برای خدا و تلاش رزمندگان جبهه مقاومت است و این شهید سلیمانی بود که به جبهه مقاومت هویت بخشید.

وی با بیان اینکه جبهه مقاومت امروز مرهون باورهای مکتب قرآنی و مجاهدت های خالصانه برای خداست، افزود: شهید سلیمانی فرماندهی دشمن شناس بود و طراحی های منحصر به فرد می کرد و شخصیتی بود که شیوه های ویژه ای را در مأموریت های خود به کار می گرفت و می دانست دشمن جهان اسلام آمریکای جنایتکار است و می دانست رژیم جنایتکار صهیونیستی دشمن امت اسلامی است و می دانست که دستگاه های استکباری، زمینه ساز و حمایت کننده آنها بوده و فرصت سازی در عرصه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و حتی محیط زیستی دارند تا بر سرزمین های اسلامی چنبره زده اند.

قالیباف وحدت جهان اسلام و تولید قدرت در جهان اسلام را دو عنصر کلیدی از نگاه شهید سلیمانی دانست و اظهار داشت: او همواره در تولید قدرت و حفظ وحدت جهان اسلام، تلاش کرد و چه خون دل ها در مسیر ایجاد و حفظ وحدت و تولید قدرت در این زمان خورد.

رئیس مجلس با بیان اینکه ما با ظالم می جنگیم و از مظلوم دفاع می کنیم، افزود: هدف ما آزادسازی قدس و نجات فلسطین و عزت همه مسلمانان در کشورهای جهان اسلام از شبه قاره از پاکستان، افغانستان، یمن، سوریه، عراق، لبنان گرفته تا همه کشورها است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تکیه بر مردم راه شهید سلیمانی و راه جبهه مقاومت است، افزود: این روزها دشمنان(رژیم صهیونیستی) نیز قصد دارند با کشورهای اسلامی روابط خود را عادی سازی کند که امت های اسلامی باید به این توطئه جدید دشمن صهیونیستی توجه کنند و با کمک همه امت اسلامی آنقدر هزینه این کار بالا برود که کسی جرأت چنین کاری نداشته باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه دشمنان با حرکت های اجتماعی، اقتصادی و جنگ ترکیبی در فضای رسانه ای قصد دارند اتحاد و باور مردم را از بین ببرند تاکید کرد: شهید سلیمانی با شهادت خود نشان داد که انقلاب اسلامی و مکتب امام(ره) در دنیا زنده است.

نخستین اجلاس بین‌المللی مکتب شهید سلیمانی با عنوان «شهید سلیمانی قهرمان جهانی مقاومت» با هدف ترویج و حفظ ارزش های والای فرهنگ ایثار و مقاومت در برابر جبهه استکبار جهانی، واکاوی مولفه ها و ابعاد مختلف اندیشه‌های شهید و همچنین شناسایی ظرفیت های علمی مرتبط با موضوع، با مشارکت دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی داخل و خارج از کشور و با محوریت دبیرخانه دائمی مجمع جهانی اهل بیت(ع) برگزار شده است.

کدخبر: 858596 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟