آمریکا فردی در ایالت آلاباما را متهم به دور زدن تحریمها علیه ایران کرد

به گزارش رکنا ، وزارت دادگستری آمریکا  روز چهارشنبه یک شهروند این کشودر ایالات آلاباما را به نقض تحریم‌ها علیه ایران متهم کرد و ادعا کرد ری هانت  به دنبال فروش تجهیزات نفت و گاز به ایران بوده است.

این مرد ۶۹ ساله که به  ۱۵ مورد جرم متهم شده که در میان اتهامات وی کلاهبرداری، نقض تحریم های ایران، قاچاق کالا از آمریکا و به ایران از طریق ترکیه و امارات ارائه اطلاعات نادرست و گمراه کننده در مورد صادرات کالا  به چشم می خورد.

بر اساس کیفرخواست ارائه شده این فرد از نوامبر ۲۰۱۷ برای صادرات کالاهای ساخت آمریکا که در صنعت نفت و گاز کاربرد دارند از جمله شیرهای کنترلی و لوله‌های نفتی اقدام کرده است.

بر اساس این کیفرخواست، وی از طریق شرکت خود به نام ویگا تولز ال ال سی مستقر در آلاباما به مشتریان خود در ایران کالا صادر کرده است.

وزارت دادگستری آمریکا مدعی شده است این فرد برای فرار از تحریم های آمریکا، کالاهای صادراتی خود را از طریق ترکیه و امارات به ایران انتقال داده است.

بر اساس اعلام وزارت دادگستری آمریکا هانت دستگیر شده و روز دوشنبه در نخستین جلسه دادگاه حاضر شد.

اگر هانت مجرم شناخته شود، به دلیل نقض تحریم های تجاری آمریکا علیه ایران با حداکثر مجازات ۲۰ سال زندان و حداکثر یک میلیون دلار جریمه مواجه  خواهد شد.

دولت آمریکا در راستای اهداف خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی اسلامی ایران و پیشبرد جنگ ترکیبی و  اقتصادی خود علیه ملت ایران، تحریم‌هایی را به بهانه‌های مختلف وضع و شرکت‌های آمریکایی و شرکت‌های مستقر در کشورهای ثالث را به تبعیت از آنها ملزم می کند.

"دفتر تروریسم و اطلاعات مالی" وزارت خزانه‌داری که در سال ۲۰۰۴ به عنوان یکی از نهادهای وزارت خزانه‌داری آمریکا ایجاد شده مرکز طراحی این جنگ اقتصادی است که مدعی اجرای راهبردهای دولت آمریکا برای مبارزه با تأمین مالی تروریسم در سطح داخلی و بین‌المللی، تدوین و اجرای راهبردهای ملی در خصوص مبارزه با شبکه‌های پولشویی و تأمین مالی تروریسم است.

منبع : ایرنا

کدخبر: 848611 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟