کره جنوبی از روسیه و چین برای همکاری علیه کره شمالی کمک خواست

به گزارش رکنا به نقل از فارس، شلیک موشک بالستیک قاره‌پیما با بُرد کافی برای رسیدن به خاک آمریکا و هشدارهای غرب درباره احتمال آزمایش اتمی جدید توسط کره شمالی ، سئول را دست به دامن پکن و مسکو کرد.

«کیم گون» نماینده کره جنوبی در مذاکرات اتمی با کره شمالی، از دولت‌های چین و روسیه خواست که برای جلوگیری از آزمایش‌های موشکی بیشتر توسط پیونگ‌یانگ، همکاری بیشتری داشته باشند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کیم پیش از نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره آزمایش‌های موشکی جدید کره شمالی، با سفیران روسیه و چین در سئول گفتگو کرده و خواستار کمک به پاسخگو کردن پیونگ‌یانگ در این زمینه شد.

وزارت خارجه کره جنوبی طی بیانیه‌ای درباره این گفتگوها اعلام کرد: «کیم خواستار همکاری فعالانه چین و روسیه به‌عنوان اعضای دائم شورای امنیت و ایفای نقش سازنده جهت محدودکردن اقدامات تحریک‌آمیز آتی کره شمالی و همچنین بازگرداندن آن به میز مذاکره شد».

« کیم جونگ اون » رهبر کره شمالی حین نظارت بر شلیک موشک بالستیک قاره‌پیمای «هواسونگ-۱۷»، به آمریکا هشدار داد تهدیدهای اتمی را با تسلیحات اتمی و تقابل را با تقابل پاسخ می‌دهند.

«یون سوک یول» رئیس جمهور کره جنوبی با درخواست از جامعه بین‌المللی برای اعمال شدیدترین تحریم‌ها بر پیونگ‌یانگ، خواستار تقویت بازدارندگی در برابر موشک‌های کره شمالی شده بود.

کدخبر: 845583 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟