وزیر بهداشت در معرض استیضاح است/ افزایش چند برابری قیمت داروها

جبار کوچکی نژاد، با اشاره به تمدید یک ساله برنامه ششم توسعه، تمدید مجددا این برنامه را به صلاح ندانست و اظهار کرد: بودجه سالانه براساس اسناد بالادستی از جمله برنامه توسعه تصویب می شود و لذا مذاکراتی بین مجلس و دولت انجام شده تا ابتدا لایحه برنامه هفتم توسعه به مجلس ارائه شود و سپس به سمت لایحه بودجه ۱۴۰۲ برویم.

وی همچنین به ضعف عملکرد وزارتخانه بهداشت اشاره کرد و متذکر شد: وزیر بهداشت در معرض استیضاح است و یکی از ضعف های این وزارتخانه در بخش داروست، زیرا شرکت های داروساز و شرکت های توزیع دارو و داروخانه در اختیار دولت بوده و اگر وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو نمی تواند این سیستم را کنترل کند، نشان دهنده ضعف است.

کوچکی نژاد، کمبود داروهای سرماخوردگی به ویژه در فصل سرد و برخی داروهای دیگر را قابل قبول ندانست و خاطرنشان کرد: مجلس به شدت وزارتخانه بهداشت را تعقیب می کند تا اصلاحات لازم انجام شود؛ البته رئیس سازمان غذا و دارو تعویض شده و باید منظر عملکرد مثبت باشیم. طرح دارویار قرار بود قیمت دارو را برای مصرف کننده افزایش ندهد، اما اکنون قیمت ها چند برابر افزایش یافته که ضعف شدید وزارتخانه را بیان می کند.

منبع : ایسنا

 

کدخبر: 844528 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟