قرار نیست ایران تا ابد پشت درِ مذاکرات بایستد/ حصول توافق به نفع همه طرف‌هاست

به گزارش رکنا، محمدحسن آصفری با اشاره به اظهارات طرف های غربی در خصوص برجام، بیان کرد: هرگاه در آستانه شکل گیری یک توافق هستیم یکسری حرکات حساب شده ای توسط برخی از عناصر بیرونی و نفوذی های درونی صورت می گیرد و پالس هایی را به طرف مقابل می دهد تا آنها فکر کنند ملت ایران به ستوه آمده و طرف مقابل توانسته با فشار تحریم برای کشور مشکل ایجاد کند.

آمریکایی ها در سال ۸۸ غنی سازی ۲۰ درصد را پذیرفته بودند

وی در ادامه اظهار کرد: در یک مرحله در سال ۸۸ شاهد بودیم که رئیس جمهور وقت آمریکا تمام تعهدات توافق را پذیرفت و حتی غنی سازی ۲۰ درصد ما را قبول کرد. حتی انرژی هسته ای را حق مسلم ایران تلقی کرد و حاضر شدند تحریم ها را بردارند اما آن فتنه ها و آشوب های خیابانی سبب شد تا آمریکایی ها مجددا  عقب نشینی کرده و فکر کنند که همه ملت ایران نسبت به نظام معترض هستند. آمریکایی ها فکر کردند که با فشار بیشتر می توانند به اهداف خود برسند.

حصول توافق به نفع همه است

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: این دوره نیز مذاکرات در حال رسیدن به نتیجه است و طرف غربی متوجه شده که حداقل برای رفع نیازمندی های خود به این توافق نیاز دارند. در صورت عدم توافق، هم ایران ضرر خواهد کرد و هم طرف های غربی متضرر خواهند شد و اینگونه نیست که فقط ایران ضرر کند. متاسفانه شاهدیم برخی از جریاناتی که از بیرون مدیریت می شوند با کمک شبکه های خارجی در تلاش هستند تا مانع حصول توافق شوند.

ایران تا ابد پشت در مذاکرات نمی ایستد

نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در ادامه تاکید کرد: طرف های غربی باید متوجه باشند که ملت ایران تکلیف خود را در مذاکرات روشن کرده و نظر ایران کاملا روشن و مبین است. به نفع طرف های غربی است که هرچه سریع تر نسبت به یک توافق  برد _ برد که به نفع دو طرف است اقدام کنند. قرار نیست که ایران تا ابد پشت در مذاکرات بایستد و تحریم ها را نیز بپذیرد. در صورت اینکه توافق نتیجه بخش نباشد قطعا جمهوری اسلامی ایران نیز تصمیمات متناسبی اتخاذ خواهد کرد که به سادگی بازگشت به عقب امکان پذیر نخواهد بود.

آصفری در پایان گفت: بهتر است که طرف های اروپایی و غربی برای یکبار هم که شده دبه کردن را کنار بگذارند و از خر شیطان پایین آمده و مذاکرات را در چهارچوب فنی و نه چهارچوب سیاسی دنبال کنند. مباحث سیاسی باید از مذاکرات کنار گذاشته شود و از نگاه فنی مذاکرات دنبال شود. قطعا این توافق به نفع دو طرف خواهد بود.

 منبع: ایسنا

کدخبر: 839654 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟