روسیه : قصد استفاده از سلاح هسته ای در درگیری با اوکراین را نداریم

به گزارش رکنا ، کلین  در مصاحبه ای با سی ان ان که روز چهارشنبه پخش شد، گفت: وزیر دفاع روسیه به همه همتایان خارجی خود اطمینان داده است که ما از سلاح هسته ای استفاده نمی کنیم.

از آغاز جنگ روسیه و اوکراین در ماه اسفند مقامات غربی و آمریکایی بارها روسیه را متهم به استفاده از سلاح هسته‌ای کرده‌اند و در این باره هشدار داده‌اند.

آمریکا با اشاره به شلیک موشک‌های بالستیک قاره پیما، گفته است که پیش بینی می شود ، روسیه در تمرینات سالانه نیروهای هسته‌ای استراتژیک خود موسوم به «گروم»، موشک‌های آزمایشی پرتاب کند.

روسیه سه‌شنبه همچنین به شورای امنیت سازمان ملل هشدار داد اوکراین در حال آماده شدن برای استفاده از یک "بمب کثیف" در خاک خود است؛ ادعایی که مقامات غربی و اوکراینی آن را به عنوان اطلاعات نادرست و بهانه‌ای برای تشدید بیشتر درگیری‌ها رد کردند.

مقامات غربی نسبت به توانایی خود در تشخیص تفاوت میان رزمایش روسیه و هرگونه اقدام پوتین علیه تهدیدات هسته‌ای ابراز اطمینان کرده‌اند.

ند پرایس سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا نیز  روز سه شنبه بر اهمیت رعایت چنین الزامات اطلاع رسانی تاکید کرد.

پرایس گفت: «در حالی که روسیه درگیر تجاوزات بی‌دلیل و لفاظی‌های هسته‌ای بی‌ملاحظه می‌شود، اطلاع‌رسانی تضمین می‌کند که ما غافلگیر نشویم و خطرات سوء برداشت را کاهش می‌دهد».

منبع : ایرنا

کدخبر: 836757 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟