نامه معرفی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مجلس اعلام وصول شد

به گزارش رکنا، بعد از استعفای حجت الله عبدالملکی وزیر پیشین کار رئیس جمهور در حکمی محمدهادی زاهدی‌وفا را به عنوان «سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی » منصوب و با پایان مهلت سه ماهه سرپرستی، وی را به برای تصدی وزارت به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.

زاهدی وفا فارغ التحصیل دانشگاه اوتاوا و استادیار دانشگاه امام صادق(ع) است که عضویت هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) و معاون اقتصادی معاون اول رئیس جمهوری را در کارنامه دارد.

امروز (سه شنبه ۲۹ شهریور) – نامه معرفی وزیر پیشنهادی تعاون،کار، رفاه اجتماعی پس از تعطیلات دو هفته‌ای مجلس در جلسه علنی اعلام وصول شد. مطابق آیین‌نامه داخلی مجلس پس از اعلام وصول و قرائت معرفی‌نامه در صحن علنی، نمایندگان تا ۱۰ روز فرصت دارند صلاحیت وزیر پیشنهادی دولت را بررسی کنند؛ بر این اساس جلسه رای اعتماد ۱۰ مهر برگزار می‌شود.

رقبای سیاسی تلاش کردند با شایعه افکنی و طرح ابهامات، زاهدی‌وفا را به حاشیه بکشانند

تلاش برای تخریب وزیر پیشنهادی دولت از روزهای اولیه اعلام معرفی وی به عنوان سرپرست این وزارتخانه کلیدی آغاز شد و رقبای سیاسی تلاش کردند با شایعه افکنی و طرح ابهامات، وی را به حاشیه بکشانند که البته زاهدی وفا تا زمانی که ردای سرپرستی را بر تن داشت به این شایعات پاسخ نداد و بعد از معرفی رسمی وی به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در جلساتی با نمایندگان مجلس به این شایعات پاسخ داد؛ همین سعه صدر و عملکرد قابل دفاع و کارآمد وی در دوره سه ماهه سرپرستی و مصون نگه داشتن این وزارتخانه از حاشیه های سیاسی و اقتصادی موجب شد تا بتواند اعتماد وکلای مردم را در مجلس جلب کند.

در روزهای گذشته به رغم تعطیلات مجلس، نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی را درباره عملکرد زاهدی وفا و سپردن سکان هدایت وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی که خدمات آن همه اقشار جامعه را در بر می گیرد، شدند؛ آنان در این گفتگوها وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مدیری قوی و امین خواندند و فضای کلی مجلس را برای رای اعتماد به وی مثبت ارزیابی کردند.

وزیر پیشنهادی تعاون، کار، رفاه اجتماعی مدیری قوی و امین است

مالک شریعتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی زاهدی وفا را مدیری قوی و امین خواند و گفت: با توجه به دانش اقتصادی که زاهدی وفا دارد، می‌تواند اداره این وزارتخانه بزرگ اقتصادی را به عهده گرفته و در این وزارتخانه تحول ایجاد کند و این امانت را بر دوش بگیرد.

پاسخ زاهدی وفا به شایعه دو تابعیتی بودن فرزندانش

ابوالفضل عمویی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ضمن رد ادعای طرح شده در فضای مجازی درباره دوتابعیتی بودن فرزندان وزیرپیشنهادی کار در توضیح این مطلب گفت: در این موضوع، من از شخص آقای زاهدی وفا سوال کردم، وی توضیح داد که هرچند همزمان با دوران تحصیلش در کانادا به عنوان دانشجوی بورسیه وزارت علوم و اقامت در آن کشور فرزندان ایشان نیز در آن زمان متولد شده اند، اما ایشان هیچ اقدامی برای اخذ تابعیت برای آنها نکرده است و این فرزندان هیچگاه کد تامین اجتماعی کشور کانادا را نداشته و در کانادا نیز اقامت ندارند و حتی پس از پایان دوران تحصیل پدر و بازگشت به ایران هیچ سفر خارجی بجز عتبات عالیات نداشته اند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: موضوع دوتابعیتی بودن مدیران سطح بالای کشور و وابستگان درجه یک آن‌ها، برای نهادهای نظارتی و امنیتی در کشور موضوع حساس و نامطلوبی است لذا پیش از انتخاب این مدیران درباره آن استعلام لازم صورت می گیرد. این رویه در مورد دکتر زاهدی وفا نیز طی شده است و رییس جمهور با احاطه کامل به طی شدن این مراحل ، ایشان را به مجلس معرفی کرده است.

کدخبر: 827149 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟