رکورد سفر اربعین در مدت زمان مشابه شکسته شد

به گزارش رکنا، علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت درباره مصوبات جلسه دولت اظهار کرد: امروز وزیر صمت گزارشی از احیای معادن چه در حوزه اکتشاف چه حوزه بهره برداری ارایه داد. رهبری در دیدار با اعضای دولت در این حوزه فرمایشی داشتند که  گزارش این اقدامات  ارائه و مقرر شد کارگروهی در دولت راهکارهای حل مشکلات  معادن را بررسی کرده و موانع را برطرف کنند.

وی ادامه داد: وزیر ارتباطات هم گزارشی از میزان پیشرفت  دستگاه های اجرایی در سامانه خدمات الکترونیک دولت ارایه کرد. بنا شد در حد توان و درظرف زمان قانونی که آخر شهریور ماه است، دستگاه های اجرایی برای پیوستن به این  سامانه اقدام کنند.

بهادری ادامه داد: وزیر کشور از اربعین گزارش داد. تا امروز رکورد سفر اربعین در مدت زمان مشابه شکسته شده و بیش از۳ میلیون زائر ایرانی وارد عراق شده اند. بیش از ۱/۵ میلیون نفر هم تاکنون از سفر بازگشته اند. امیدواریم با کمک مردم، خیرین و موکب داران ایرانی و عراقی این مراسم هرچه باشکوه تر برگزار شود.

سخنگوی دولت در ادامه گفت: یکی از مصوبات دولت در جلسه پیش، لایحه عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای بود که شامل یک متن و۴۹ سند بود. این لایحه باید به تصویب مجلس برسد تا گام های عضویت ایران برداشته شود.

وی در پایان اظهار کرد:  رهبری اخیرا  در خصوص فعال سازی حوزه اقتصاد دریا فرمایشی داشتند. پیش از این مصوبه توسعه سواحل مکران  وجود داشت که البته حرکت قابل قبول صورت نگرفته بود. آسیب شناسی در این زمینه در دولت انجام و گزارش آن ارائه و پیشنهاد اصلاحی ارایه شد تا ترکیب شورای توسعه سواحل تغییر کند. تعداد اعضاء به نصف کاهش یافت و ستاد چابک شد. حوزه اختیاراتش روشن تر و گسترده تر شد. تکالیف و وظایف کاملا تصریح شد. اختیارات اصل۱۳۸ قانون اساسی به اعضای وزیر این ستاد واگذار شد.

کدخبر: 825384 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟