موفقیت دولت رئیسی  به کنترل روند رو به رشد تورم / ایستادگی در برابر زیاده خواهی غرب

روح الله عباس پوردرباره کنترل رشد تورم در دولت سیزدهم گفت: از ابتدای تشکیل دولت سیزدهم تا بهار امسال، دولت موفق شد روند رو به رشد تورم را کنترل کند و در ماه‌های اخیر نیز تورم سیر نزولی یافت به نحوی که در تورم نقطه به نقطه شاهد کاهش ۱۸ درصدی هستیم.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه دولت در مهار تورم گام‌های مهمی برداشته است، افزود: اصلاح ارز ترجیحی که از ابتدای دولت در دستور کار بود همراه با توجه به شرکت دانش بنیان و تلاش برای توسعه کسب وکارها منجر به کنترل تورم و بیکاری شده است. البته تورم کمی که در خردادماه امسال رخ داد به دلیل اصلاح ارز ترجیحی و عادلانه سازی یارانه‌ها بود.

سیاست‌های دولت در مهار تورم سبب مثبت شدن تراز تجاری شد

نماینده مردم آوج و بوئین زهرا در مجلس با اشاره به تورمی که همه مردم جهان با آن دست به گریبان هستند، عنوان کرد: بسیاری از غلات و دانه‌های روغنی جهان در منطقه اورآسیا به ویژه کشورهای اوکراین و روسیه تامین می‌شوند وجنگ بین این دو کشور، گرانی و تورم را در بیشتر کشورهای جهان ایجاد کرد و امنیت غذایی مردم دچار مخاطره شد. اما به رغم چنین شرایطی، وضعیت جمهوری اسلامی با توجه به برنامه‌هایی که دولت در مهار تورم در پیش گرفته، مطلوب است.

وی با بیان اینکه سیاست‌های دولت در مهار تورم سبب مثبت شدن تراز تجاری شد، گفت: این شرایط به بهبود شرایط کسب و کار منجر می‌شود به نحوی که اکنون در یکی از حوزه‌های انتخابی‌ بنده بیکاری به صفر رسیده است. همچنین بر اساس گزارش مرکز آمار ایران نیز، شاخص نرخ بیکاری در بهار امسال ۹.۲ درصد بوده که همچنان تک رقمی است.

عباس پور در خصوص تعامل دولت سیزدهم با همسایگان، کشورهای آسیایی شرقی و آفریقایی گفت: عضویت در پیمان شانگهای و قرارداد ۲۵ ساله با چین و توافقاتی که با کشورهای روسیه، قطر، ترکمنستان، تاجیکستان و سایر کشورهای منطقه در حال انجام است، نشان دهنده تحرکات مثبت دولت در دیپلماسی اقتصادی است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه رویکرد دولت سیزدهم ایجاد قطب قوی اقتصادی در آسیا مقابل غرب و آمریکا است، خاطرنشان کرد: با چنین سیاستی دولت می‌تواند برابر زیاده خواهی غرب ایستادگی کند و همراه با امتیازهایی که دارد، دست پر مقابل طرف مقابل در مذاکرات بشیند.

منبع : ایرنا

کدخبر: 821667 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟