بازگشت به برجام در راستای منافع امنیت ملی واشنگتن است/ ماکرون : توپ در زمین ایران است

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد بازگشت متقابل به برجام نه تنها در راستای منافع امنیت ملی واشنگتن بلکه گام مهمی برای منطقه است.

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا این مطلب را در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا واشنگتن، اسرائیل و متحدان منطقه ای اش را متقاعد کرده است که با احیای برجام وضعیت بهتری خواهند داشت یا خیر؟ بیان کرد.

این مقام آمریکایی با اشاره به ارتباط فعال کاخ سفید با شرکای اسرائیلی اظهار داشت: همچنان بر این باور هستیم که بازگشت متقابل به برجام نه تنها در راستای منافع امنیت ملی آمریکا بله گام مهمی برای منطقه است.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در تداوم هراس کشورش از پیشرفت برنامه هسته ای ایران و ادعای نخ نمای دستیابی به سلاح هسته ای، افزود که دیپلماسی بهترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای است.

وی اضافه کرد: پیگیری مذاکرات برجام در راستای منافع امنیت ملی ایالات متحده است و به این مذاکرات ادامه خواهیم داد.

پاتل که در یک نشست خبری تلفنی با خبرنگاران سخن می گفت، در پاسخ به سوالی درباره زمان اعلام نظر ایران گفت که نمی تواند تاریخ دقیقی برای دریافت نظرات ایران در مورد پاسخ کاخ سفید به پیشنهاد اتحادیه اروپا مشخص کند.

وی در عین حال افزود: تبادل اطلاعات و گفتگوها از طریق اتحایه اروپا صورت می گیرد.

معاون ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین درباره احتمال بسته شدن پرونده هسته ای ایران در آژانس بین المللی اتمی پس از احیای برجام ادعا کرد تنها راه بسته شدن پرونده ایران در آژانس، ارایه پاسخ های قانع کننده از سوی تهران است.

وی بدون اشاره به کارشکنی های واشنگتن و زیاده خواهی هایش و نیز نفوذ در آژانس بین المللی انرژی اتمی مدعی شد: بسته شدن پرونده هسته ای ایران منوط به این است که مدیر کل آژانس به شورای حکام اعلام کند مسایل باقیمانده پرونده ایران حل و فصل شده است.

پاتل همچنین گفت که دولت بایدن با وضع هر گونه شرطی بین اجرای مجدد برجام و توقف تحقیقات آژانس در رابطه با تعهدات قانونی ایران مخالف است.

ماکرون: توپ در زمین ایران است

شبکه «العربیه» به نقل از خبرگزاری فرانسه گزارش داد رئیس‌جمهور فرانسه جمعه (۲۶ اوت) گفت سرنوشت احیای توافق هسته‌ای به ایران بستگی دارد و توافق «مفید» خواهد بود حتی اگر همه چیز را حل و فصل نکند.

طبق این گزارش، ماکرون در جریان سفر به الجزایر در پاسخ به سوالی درباره شانس موفقیت احیای برجام ادعا کرد که «اکنون توپ در زمین ایران است . »

پیش‌تر کاخ الیزه اعلام کرد رئیس‌جمهور فرانسه با «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره راه‌های بازگشت ایالات متحده و ایران به اجرای برجام گفت‌وگو کرد.

موساد: توافق با ایران یک فاجعه استراتژیک است

دیوید برنیع رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی "موساد" گفت: توافق قریب الوقوع هسته ای با ایران در صورت تصویب نهایی، یک "فاجعه استراتژیک" برای تل آویو خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری النشره، رئیس موساد افزود: تنها چیزی که در توافق تغییر می کند، برخی " تاکتیک‌ ها" است.

براساس این گزارش در روزهای اخیر با توجه به نزدیک شدن به امضای توافق هسته ای ایران، رئیس موساد با مسوولان دیگر رژیم صهیونیستی از جمله یاییر لاپید، دیدارهای فشرده ای برگزار کرده است.

رئیس موساد با استناد به بررسی های مختلف، احتمال امضای توافق را حدود ۱۰۰ درصد اعلام کرد.

وی در دیدار با لاپید گفت: امضای این توافق، قدرت ایران را بسیار بیشتر می کند زیرا صدها میلیارد دلار پس از برداشته شدن تحریم‌ها بر اساس این توافق به این کشور سرازیر می‌شود.

رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی تاکید کرد: این موضوع چالش های بزرگی را برای اسرائیل، همچنین روابط آمریکا و اسرائیل به وجود می آورد.

بایدن پاسخ تلفنی نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره توافق با ایران را نداد

رسانه های رژیم صهیونیستی گزارش دادند؛ جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، تماس تلفنی یاییر لاپید نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی را نادیده گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری "استپ نیوز"، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که دولت بایدن در حوزه تصمیم گیری درباره پرونده توافق هسته ای با ایران، "وقعی" به نظرات رژیم صهیونیستی نمی نهد.

یانون مگال روزنامه نگار اسراییلی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: یائیر لاپید از جو بایدن، درخواست مکالمه با رئیس جمهور آمریکا را کرده ولی به وی گفته شده رئیس جمهور در تعطیلات به سر می برد.

مگال افزود، بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم شتابان به واشنگتن پرواز کرد اما آمریکا پاسخ ایران (در مورد توافق هسته‌ای) را داده بود. به طور خلاصه، این یعنی اینکه بایدن دولت رژیم صهیونیستی را اساسا به حساب نمی آورد.

مقام اسرائیلی: خروج  آمریکا از برجام اشتباه بود

یک مقام ارشد وزارت جنگ رژیم صهیونیستی گفته که خروج آمریکا از برجام در سال ۲۰۱۸ اشتباه بوده است.

این مقام ارشد وزارت جنگ رژیم صهیونیستی که با پایگاه صهیونیستی Israel National News مصاحبه می‌کرد درباره پاره‌ای جزئیات مطرح‌شده در جلسه امروز میان جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و بنی گانتز، وزیر جنگ صهیونیست‌ها توضیحاتی داده است.

او گفته که بنی گانتز در این جلسه مخالفت تل‌آویو با توافق احتمالی در مذاکرات رفع تحریم‌های وین را به اطلاع طرف آمریکایی رسانده است. مقام وزارت جنگ رژیم صهیونیستی گفت: «ما با آمریکایی‌ها ائتلاف داریم و می‌دانیم که اختلافات را چطور برطرف کنیم. اینکه بنشینیم و صحبت کنیم کار درست و منطقی است. »

این مقام صهیونیستی گفت که بعد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ برنامه هسته‌ای ایران توسعه پیدا کرد. وی گفت گزینه‌هایی که در حال حاضر موجودند یا عدم توافق است و یا یک توافق مضر.

این مقام وزارت جنگ صهیونیست‌ها گفت: «نظر شخصی من این است که خروج از توافق هسته‌ای اشتباه از آب درآمد. سوال این است که الان باید چه کاری انجام بدهیم. اسرائیل، روی توافق در حال شکل‌گیری اثرگذاشته و کماکان هم اثر می‌گذارد، اما تا این لحظه، این توافق با توافقی که منافع اسرائیل را تأمین کند فاصله دارد و وزیر دفاع، در جلسه مخالفتش را به روش خودش ابراز کرد. به نظر من این پیام‌ها دریافت شده‌اند و در نظر گرفته خواهند شد. »

منبع : تابناک

کدخبر: 819225 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟