جبران خسارات وارده به بخش کشاورزی پلدختر به صورت کمک بلاعوض و تسهیلات

به گزارش رکنا، سید حمید رضا کاظمی در جلسه شورای اداری شهرستان پلدختر که در سالن جلسات فرمانداری با حضور دکتر عباسی معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی، خادم فرماندار شهرستان پلدختر و شاهرخی رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد، اظهار کرد: مردم پلدختر در بین‌النهرین کشکان و سیمره زندگی می‌کنند ولی متاسفانه تنها ۲۳ درصد از زمین‌های قابل کشت این شهرستان آبی و مابقی به صورت دیم است.

نماینده پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی گفت: این شهرستان با داشتن دشت‌های مختلف و وجود آب و خاک حاصلخیز ظرفیت لازم را داراست که بدون وابستگی به اشتغال و مستمری دولتی، خود مولد بوده و اشتغال‌زا باشد.

وی افزود: بیش از ۳۰۰ هکتار از  زمین‌های کشاورزان پلدختر در سیل فروردین ماه سال ۹۸ به طور کلی تخریب و از بین رفت که مصوبه‌ای درخصوص جایگزین کردن منابع ملی برای این زمین‌ها اخذ شد اما منابع ملی در منطقه وجود ندارد، بنابراین انتظار می‌رود چنانچه امکان داشته باشد گزارش کارشناسی از سوی وزارت جهاد کشاورزی برای تعیین تکلیف این مصوبه ارائه شود.

کاظمی تصریح کرد: باید بخشی از اعتبارات به عنوان بلاعوض و بخشی به عنوان تسهیلات به کشاورزانی که زمین‌های آنها در سیل تخریب شده پرداخت شود تا بتوانند پروژه‌ای جایگزین مانند دامداری یا صنایع تبدیلی جهت ایجاد درآمد فعال کنند.

نماینده پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی از معاون وزیر جهاد کشاورزی خواست از محل اعتبارات اراضی شیب‌دار و خشکسالی بودجه ویژه‌ای به این شهرستان و پروژه‌های نیمه‌تمام با ترتیب اولویت اختصاص یابد.

منبع: ایسنا

کدخبر: 813326 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟