ذوالنوری: علی‌رغم تلاش دولت نشانه‌ای از پیشرفت در حل مشکلات نمی‌بینیم

به گزارش رکنا، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی، خطاب به رئیس و هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: اگر پای صحبت تک تک نمایندگان بنشینید، جز اندکی شاید رضایت وجدانی از حضورشان در مجلس نداشته باشند. نقشی از مجلس در حل مشکلات عمیق جامعه نمی بینند، هر روز در حوزه انتخابیه با انتقاد و پرخاش مردم روبرو هستند ولی تاثیری در حل مشکلات آنها نمی بینند.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس ارزشی، انقلابی و دلسوزند، عنوان کرد: با این حال این نمایندگان به مثابه دانه های پراکنده تسبیح هستند و هیات رئیسه است که به عنوان نخ اتصال و انسجام، کارآمدی لازم را باید به مجلس بدهد و هیات رئیسه مجلس باید نقش لازم را اجرا کند. امروز کدام برنامه و طرح مشترک بین مجلس و دولت به عنوان میثاق مشترک وجود دارد که ما بر اساس آن مطالبه کنیم و حل مشکلات مردم را پیگیری کنیم؟

نماینده مردم قم در مجلس در ادامه یادآور شد: امروز طرح رتبه بندی معلمان نیمه کاره است و 5 ماه از سال گذشته اما هنوز هم تکلیف حقوق بازنشستگان مشخص نیست. امروز می بینیم با جراحی اقتصادی و حذف ارز 4200 در نهاده های دامی که جای تشکر دارد و ضروری است، مجلس نقش خود را برای اینکه به کمرهای خمیده مردم فشار وارد نشود، ایفا نکرد.

ذوالنوری با طرح این سوال که مجلس چه نقشی ایفا کرده است، گفت: گناه تک تک نمایندگان چیست؟ اگر رئیس مجلس در شورای عالی هماهنگی امور اقتصادی شرکت کند، آیا معنی آن تعامل مجلس و دولت است؟ امروز کدام برنامه ای که در آن شورا مطرح می شود با نمایندگان ملت به اشتراک گذاشته می شود و همفکری و هماهنگی می شود؟ امروز گزارش کدام موضوع از آنجا به مجلس می رسد؟ ما چه نقشی در حل مشکلات مردم داریم؟ آیا این مشکلات راه برون رفت دارد یا ندارد و اگر دارد چه همفکری و هماهنگی بین مجلس برای خودشان و مجلس و دولت وجود دارد؟ چه کسی باید این زمینه را فراهم کند؟.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: تحرک، روحیه انقلابی و منش مردمی شما موجب تشکر است، ولی امروز حرکت دولت مثل حرکت کسی است که روی تردمیل می دود. مسافتی طی نمی شود، امروز نقطه الف و ب شما کجاست که ما ارزیابی کنیم پیشرفتی در امور اتفاق افتاده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم افزود: آقای رئیس جمهور، یک چهارم فرصت خدمت شما گذشت، آیا یک چهارم اهدافی که باید طی کنید، وصول شده و به آن رسیده اید؟ فرصت ها مثل ابر می گذرد. کیست که نداند فساد سیستمی بانکی و قاچاق کمر اقتصاد کشور را شکسته است، کدام قرارگاه شما برای رفع این مشکلات فعال است.

ذوالنوری با بیان اینکه تولید را فعال کنید، خاطرنشان کرد: جوان افسرده را مشغول کار کند، درآمد مکفی داشته باشد مشکل ازدواج، فرزند آوری و جمعیت حل می شود. امروز تمرکز بر ابرمشکلات کشور از ضروریات کار دولت است اگرچه کارهای روبنایی و سفرها هم جای تقدیر دارد.

منبع: ایسنا

کدخبر: 810650 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟