مذاکره با آمریکا به تمام معنا مذاکره با گرگ است

به گزارش رکنا، احمد راستینه درباره روند مذاکرات هسته‌ای ، گفت: اساساً مذاکره عرصه تلاش برای کسب منافع است و هیچ‌گاه مذاکره عرصه خوش‌بینی یا بدبینی نیست‌.

وی بیان کرد: البته مذاکره با آمریکا به تمام معنا مذاکره با گرگ است. آمریکا غیرقابل اعتماد است و علت اینکه همواره مقام معظم رهبری این مسئله را متذکر می‌شوند که ما به مذاکره با آمریکا اعتماد نداریم، به دلیل عهدشکنی‌های مکرر آنان است.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با وجود این، دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از حقوق و منافع ملت باید از همه ظرفیت‌های خود استفاده کند.

راستینه تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی روند مذاکرات را رصد و بر آن نظارت دقیق خواهد کرد. مصوبه مجلس مبنی بر قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران باید به صورت دقیق اجرا شود و هر گونه تسامح که سبب شود تحریم‌ها برداشته نشود و همچنان ساختار تحریم‌های اقتصادی حفظ شود و یا بستری برای اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ملت ایران شکل بگیرد، برای ما قابل پذیرش نیست.

وی متذکر شد: ما در مصوبه قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران تاکید کردیم که همه تحریم‌های ایران باید لغو شود و از وزارت امور خارجه حمایت می‌کنیم، اما رصد و نظارت خودمان را هم انجام خواهیم داد تا مؤلفه‌های قانون هسته‌ای مجلس به صورت دقیق در مذاکرات حفظ شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: با تلاشی که دستگاه دیپلماسی کشورمان انجام می‌دهد، امیدواریم هر چه زودتر تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران شکسته شود. مجلس شورای اسلامی با تصویب این قانون گام بزرگی برداشت و دست تیم مذاکره کننده کشورمان الان پُر است و در حال حاضر فعالیت‌های هسته‌ای ما در نقطه مطلوبی قرار دارد.

راستینه افزود: امروز همه دنیا می‌بینند که جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌های ظالمانه ایستاده است و مقاومت می‌کند و به خوبی به سمت اصلاح ساختار اقتصادی حرکت کردیم.

وی تصریح کرد: هر چند در این جراحی اقتصادی بخشی از ملت ما به شدت تحت فشار اقتصادی هستند، اما تلاش خواهیم کرد با همدلی، وحدت و تعامل بین قوا هر چه زودتر احقاق حقوق ملت، شکستن تحریم‌های ظالمانه و انتفاع اقتصادی از مذاکرات لغو تحریم‌ها محقق شود. انتفاع اقتصادی ملت ایران شرط اصلی ما در لغو تحریم‌ها در مذاکرات هسته‌ای است.

منبع: مهر

کدخبر: 809960 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟