سوریه، روسیه و ایران درباره فعال شدن سامانه اس ۴۰۰ توافق کردند

 به گزارش رکنا به نقل از تسنیم، پایگاه خبری اینتل نیوز به نقل از منابع عربی ادعا کرد، نشستی در دمشق بین فرماندهان سوری، روسی و ایرانی برگزار شده و در این نشست روس‌ها آمادگی خود را برای تسلیم سامانه‌های پدافندی پیشرفته به سوری‌ها اعلام داشتند.

به نوشته این رسانه عبری زبان، روس‌ها قول دادند در همین راستا سامانه‌های پدافندی اس 300 و اس 400 را در اختیار ارتش سوریه قرار داده خواهد شد.

به زعم اینتل نیوز در این نشست ژنرال های روسی اعلام آمادگی کردند برای مختل کردن حملات هوایی اسرائیل به سوریه جنگ افزارهای پیشرفته‌ای از جمله سامانه‌های پدافندی اس 300 و اس 400 را در اختیار سوری‌ها قرار خواهند داد.

این رسانه صهیونیست نوشت، روس ها در دوره گذشته به دلیل عدم فعال سازی سامانه‌های پدافندی خود در مقابل حملات (تجاوزات) اسرائیل به سوریه مورد انتقاد دو متحد خود قرار داشتند.

گفتنی است شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی دیروز سه شنبه به نقل از وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خبر داده بود، یکی از جنگنده های ارتش (رژیم) اسرائیل توسط سامانه پدافندی روسی مستقر در سوریه رهگیری شدند.

این رسانه عبری زبان به نقل از بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خبر داد، سامانه پدافند روسی اس 300 دو ماه پیش برای اولین بار به سوی جنگنده‌های ما در سوریه موشک شلیک کرد.

به زعم گانتس این حادثه برای یک بار اتفاق افتاده بود و موشک‌های روسی آسیبی به جنگنده اسرائیلی وارد نیاوردند، چون جنگنده ها در حال دور شدن از منطقه بودند.

گانتس حاضر به ادای توضیحات بیشتری در رابطه با این حادثه و اینکه آیا بعد از این مورد، واکنش های مشابه دیگری از سوی سامانه‌های پدافندی مستقر در سوریه انجام گرفته است یا خیر نشد.

کدخبر: 808359 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟