افزایش ۱۰ درصدی ملاقات‌های مردمی مسئولان قضایی در خرداد ماه

به گزارش رکنا، رئیس عدلیه تاکید کرد: حضور مقامات قضایی در مساجد و ملاقات بی واسطه با مردم و شنیدن مشکلاتشان و پیگیری مسائل مطرح شده تبدیل به رویه شود و بعد از ماه مبارک رمضان هم ادامه داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود ضمن مفید دانستن انجام ملاقات‌های مردمی برای خود و سایر مسئولان عالی قضایی اظهار کرد: ممکن است که ملاقات‌های مردمی مسئولان، حاشیه‌هایی هم داشته باشد و تمام اهدافی که از یک ملاقات مردمی مدنظر است در آن تامین نشود، ولی در هرصورت انجام ملاقات مردمی از جهات مختلف سودمند است؛ باید ملاقات‌های مردمی را ساماندهی و هدفمند کرد و اشکالاتش را نیز مرتفع ساخت.

در راستای تاکیدات رئیس قوه قضاییه برای ملاقات بی واسطه مسئولان قضایی با مردم، ملاقات های مردمی مسئولان دستگاه قضا در راستای حل مشکلات حقوقی و قضایی مردم در دادگستری ها، مساجد، محل های برگزاری نماز جمعه و اماکن عمومی برگزار می شود.

در خرداد ماه سال جاری تعداد ۱۷۷ هزارو ۳۶۲ مورد ملاقات مردمی توسط مقامات قضایی سراسر کشور انجام شده که، تعداد ۱۴ هزار و ۸۰۱ مورد متعلق به روسای کل دادگستری استان‌ها و تعداد ۹ هزارو ۱۵۹مورد متعلق به دادستان‌های عمومی و انقلاب مراکز استان‌ها بوده است.

با بررسی و مقایسه تعداد ملاقات‌های انجام شده در این ماه که توسط مقامات قضایی انجام شده است ۱۷۷ هزارو ۳۶۲ مورد بوده است، نسبت به ماه قبل که ۱۶۰ هزارو ۸۱۳ بوده است، ۱۰ درصد افزایش داشته است.

بیشترین درخواست های مردمی در ملاقات با مسئولان قضایی درخواست های مربوط به زندانیان اعم از تقاضای عفو، تخفیف مجازات، مرخصی، تعلیق مجازات، آزادی مشروط، استفاده از پابند الکترونیک، تقاضای اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری، اطاله دادرسی و تسریع در رسیدگی و اجرا، دعاوی خانوادگی، ارشاد و راهنمایی، اعسار و پیگیری پرونده ها بوده است.

تحقق دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر حضور مسئولان عالی قضایی میان مردم و ارتباط با آن‌ها 1

ملاقات مردمی رئیس دادگستری استان کرمانشاه

مسئولان قضایی استان کرمانشاه با ۲۱ هزارو ۶۱۱ مورد بیشترین تعداد ملاقات مردمی را داشته اند و پرویز توسلی‌زاده رئیس کل دادگستری این استان با یک هزارو ۵۴۰ مورد بیشترین ملاقات مردمی را داشته است.

مسئولان قضایی استان فارس با ۲۰ هزار و ۶۷۴ ملاقات مردمی و استان خراسان رضوی با ۱۸ هزار و ۳۲۰ ملاقات مردمی در رتبه های بعدی قرار دارند.

سید مهدی فلاح میری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان با ۸۷۴ مورد بیشترین ملاقات مردمی را داشته است.

همچنین تعداد ملاقات‌های انجام شده در خرداد ماه توسط دادستان‌های عمومی و انقلاب و تهران انجام شده است ۳ هزراو ۱۳۲ مورد بوده است، نسبت به ماه قبل که ۲ هزار و ۶۶۶ بوده است ۱۶ درصد افزایش داشته است.

تحقق دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر حضور مسئولان عالی قضایی میان مردم و ارتباط با آن‌ها 2

ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری استان تهران

همچنین پس از دستور رئیس قوه قضاییه در جلسه شورای عالی قضایی در تاریخ ۲۹ آذر ماه ۱۴۰۰ مبنی بر حضور معاونین و روسای سازمان ها برای حضور در اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه برای انجام ملاقات های مردمی، در خرداد ماه سال جاری مسئولان قضایی از جمله رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، معاون قضایی قوه قضاییه ۲ مرتبه، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، معاون اول قوه قضاییه، دادستان تهران، معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران، معاون امور بین الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور، رئیس سازمان زندان ها، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، دادستان انتظامی قضات، رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه و رئیس کل دادگستری تهران با حضور در مرکز ارتباطات مردمی به مشکلات حقوقی مردم رسیدگی کردند.

منبع: میزان

کدخبر: 808072 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟