سامانه های اس۳۰۰ سوریه جنگنده های اسرائیل را رهگیری کردند

به گزارش رکنا،  بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: سامانه اس – ۳۰۰ روسیه مستقر در سوریه دو ماه پیش به سوی هواپیماهای اسرائیلی چند موشک شلیک کرد.

وی در گفت و گو با شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اضافه کرد: این حادثه دو ماه پیش فقط یک بار هنگام حمله هوایی جنگنده های اسرائیلی به سوریه اتفاق افتاد.

وی افزود: البته هنگام فعال شدن این سامانه ها، جنگنده های اسرائیلی، از حریم هوایی سوریه خارج شده بودند.

رسانه های رژیم صهیونیستی اردیبهشت ماه سال جاری اخباری را درباره رهگیری هواپیماهای این رژیم توسط سامانه اس – ۳۰۰ روسیه مستقر در سوریه منتشر کرده بودند که مقامات روس این اخبار را تکذیب کردند.

مهرماه سال ۱۳۹۷ سامانه اس ۳۰۰ روسیه پس از مدتها کش و قوس و تبلیغات سنگین مسکو، در خاک سوریه مستقر شد ولی از آن تاریخ تاکنون برغم صدها حمله موشکی و هوایی رژیم صهیونیستی به خاک این کشور از آن ها استفاده نشده است.

روسها هدف از ارسال این سامانه ها به سوریه و آموزش نظامیان سوری برای کار با آن را دفاع از حملات به این کشور اعلام کرده بودند.

آخرین باری که اخباری درباره فعال شدن این سامانه ها در سوریه برای مقابله با حمله هوایی رژیم صهیونیستی منتشر شد اردیبهشت ماه سال جاری بود که این خبر پس از چند روز توسط روسیه تکذیب شد.

۲۹ اردیبهشت ماه «میخائیل بوگدانف»، معاون وزیر امور خارجه روسیه در اظهاراتی گفت: «گزارش هایی که درباره فعال شدن سامانه پدافند هوایی روسی اس – ۳۰۰ در سوریه و هدف گرفتن  جنگنده - بمب افکن های اسرائیلی منتشر شده نادرست و عاری از حقیقت است.»

روابط رژیم صهیونیستی و روسیه این روزها پس از جنگ اوکراین و اعلام ایستادگی اسرائیل در جبهه غرب به تیرگی گرائیده است و اقدامات و سخنان نامتوازن مقامات این رزیم بر وخامت اوضاع افزوده است.

به دنبال تشدید تنش در روابط مسکو و تل آویو پس از جنگ اوکراین، وزارت دادگستری روسیه هفته گذشته در دستوری خطاب به آژانس یهود که به صورت نامه به این آژانس ارسال شده، تمام فعالیت‌های آن را در خاک روسیه ممنوع اعلام کرده است.

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در این رابطه نوشت که «دستور توقف فعالیت آژانس یهود در روسیه موجب شده است که بسیاری از یهودیان ساکن این کشور احساس کنند در معرض تهدید و دستگیری هستند».

بستن آژانس مهاجرت یهود در روسیه به معنای کاهش چشمگیر و حتی توقف مهاجرت صهیونیست ها از روسیه به اراضی اشغالی است.

فعالیت اصلی آژانس یهود در روسیه تسهیل مهاجرت صهیونیست‌ها به سرزمین‌های اشغالی و اسکان آنها در فلسطین اشغالی است. این آژانس در ۳۰ سال گذشته در امر مهاجرت صهیونیست‌ها از روسیه به فلسطین اشغالی نقش داشته است.

منبع: برنا

کدخبر: 808063 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟