رئیس جمهور: معادن نباید حیاط خلوت عده‌ای خاص بشود

به گزارش رکنا، آیت‌اله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور عصر امروز در دیدار با مردم در مجموعه ورزشی شهدای پنجم مرداد، اظهار کرد: حفظ جان و سلامت مردم برای اهمیت بالایی دارد؛ به صنایع مختلف اجازه نخواهیم داد با آلوده کردن هوای استان جان مردم را به خطر بیندازند.

وی افزود: هوای پاک از حقوق مردم است که باید از آن صیانت و پاسداری کرد.

رئیس جمهور ادامه داد: وظیفه همه ما است هوای پاک را برای مردم حفظ کنیم و این مهم نه فقط شعارگونه بلکه باید به‌طور جدی در دستور کار همه صنایع قرار گیرد.

رئیسی بیان کرد: آلودگی هوا در شهرستان اراک از موضوعات مهمی است که همواره از دغدغه‌های دولت سیزدهم بشمار می‌رود و از فعالان صنعتی می‌خواهیم اجازه ندهند هوای این شهر آلوده شود.

هزینه برای محیط زیست در واقع سرمایه‌گذاری برای کشور است

وی با بیان اینکه هزینه برای محیط زیست در واقع سرمایه‌گذاری برای کشور محسوب می‌شود، ابراز کرد: حقِ داشتن هوای پاک باید صیانت شود و برای دولت، بیماری مردم به علت آلودگی پذیرفته نیست.

رئیس جمهور خدمتگزاری به مردم را شأن دولت خود دانست و بیان کرد: برای خدمت به مردم بحث ساعت و روز خاصی مطرح نیست چرا که در هر زمانی که می‌توان باید به این وظیفه مهم خود عمل کرد.

رئیسی یادآور شد: هر اقدام این دولت باید به حمایت مردم انجام شود؛ اگر همراهی و توجه مردم بعد از عنایت خداوند مطرح نباشد دولت توفیق خدمت‌رسانی پیدا نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه مردمی بودن این دولت فقط شعار نیست، افزود: مردمی بودن یعنی میدان دادن به مردم در همه سطوح، هر کجا به مردم میدان داده شد آنجا حوزه موفقیت دولت بوده خصوصا در بازار، اقتصاد، فرهنگ، مسائل اجتماعی و این امر، یک اصل مهم است.

رئیس جمهور با اشاره به تقدیم بیش از ۷ هزار شهید، ایثارگر و جانباز استان مرکزی به انقلاب اسلامی ایران ادامه داد: این استان مهد مفاخر بزرگی است که فخر جهان اسلام هستند و برای بشریت افتخار آفریدند که در رأس همه آنها معمار کبیر انقلاب اسلامی یعنی امام خمینی(ره) قرار دارد.

رئیسی تصریح کرد: امام راحل تحول‌گری بزرگ نه فقط در ایران که احیاگر اسلام در عصر حاضر بوده و نامش یادآور خوبی ها است.

صنعت استان به دلیل خصوصی‌سازی‌های نادرست دچار مشکل عدیده‌ای شد

وی از استان مرکزی به عنوان قطب صنعت کشور یاد و اضافه کرد: صنعت این استان به دلیل خصوصی‌سازی‌های نادرست دچار مشکل عدیده‌ای شده است که باید برای برون رفت از این وضعیت کاری جهادی انجام شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه منطق ما با پیروی از امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری، حاج قاسم و دیگر شهدا منطق «ما می‌توانیم» است، مطرح کرد: مشکلاتی که امروز باعث رنجش شده بدون شک با دست توانمند شما مردم مرتفع خواهد شد.

بیگانگان گره‌ای از کار ما نخواهند گشود

رئیسی گفت: فرهنگ ما فرهنگ «ما می‌توانیم» است و نگاه ما برای حل مشکلات به دست بیگانگان نیست چراکه آنها گره‌ای از کار ما نخواهند گشود و ما با توکل به خدا و دست توانمند شما مردم مشکلات را مرتفع خواهیم کرد.

وی افزود: دشمن دنبال ایجاد یأس و ناامیدی در بین مردم است و امروز هر شخصی در هر کجای کشور یأس را در دل مردم ایجاد کند باید بداند در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است و هر فردی در هر مسئولیتی در کسوت خدمتگزاری به مردم گام برمی‌دارد بداند در جهت راهبرد نظام جمهوری اسلامی حرکت کرده است.

رئیس جمهور ادامه داد: استان مرکزی در خیلی از محصولات مقام اول و دوم را در سطح کشور دارد و می‌تواند با مدیریت خوب و استفاده از ظرفیت جوانان انقلابی گام‌های بزرگی را بردارد.

رئیسی با اشاره به اینکه در استان مرکزی صنایع نیمه‌تعطیل و تعطیل متعددی وجود دارد، ابراز کرد: البته زیرساخت‌هایی برای فعالان کردن این صنایع موجود است که با تحقق آنها می‌توان زمینه تولید و اشتغال را بیش از پیش در استان فراهم کرد.

وی با بیان اینکه تمام واحدهای نیمه‌تعطیل باید فعال شود و تولید و اشتغال رونق بگیرد، اضافه کرد: یکی از دغدغه‌های مهم استان مرکزی مسئله بیکاری است و این امر در استانی که مهد صنعت و کشاورزی بشمار می‌رود پسندیده نیست.

معادن نباید حیاط خلوت عده‌ای خاص شود 

رئیس جمهور با بیان اینکه معادن نباید حیاط خلوت عده‌ای خاص شود، تصریح کرد: در استان مرکزی ظرفیت معدنی بسیاری وجود دارد که متأسفانه با استفاده از روابط ناسالم به افرادی که توانایی ندارند واگذار شده است؛ در این راستا باید معادن باید به افراد واجد شرایط واگذار تا هم حقوق مردم رعایت و هم آبادانی در محلات، روستاها و شهرها محقق شود.

رئیسی یکی از حوزه‌های مهم استان مرکزی را کشاورزی و دامداری دانست و خاطرنشان کرد: برخی روستاها به‌رغم داشتن آب، برق، جاده، خانه بهداشت و مدرسه از لحاظ کشاورزی چندان فعال نیستند و کشاورزان احساس می‌کند باید به حاشیه شهرها بیایند چون اقتصاد روستا فعال نیست.

وی خاطرنشان کرد: دولت با خرید تضمینی محصولات کشاورزی و پرداخت تسهیلات به کشاورزان به دنبال ایجاد رونق و شکوفایی اقتصادی در روستاها است.

آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک نیز در این دیدار گفت: استان مرکزی دارای ظرفیت‌های فراوان علمی، صنعتی، کشاورزی، معدنی و سایر موارد  است که امیدواریم مسؤولان به‌خوبی از این ظرفیت‌ها برای پیشرفت کشور بهره ببرند.

وی خواستار رفع کمبودها، نواقص و چالش‌های موجود در سطح استان مرکزی خصوصاً در زمینه آب شهرستان ساوه شد و افزود: امید می‌رود با تلاش و دلسوزی خدمتگزاران مردم در دولت این مشکلات به خوبی مدیریت و رفع شوند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: استان مرکزی با دارا بودن صنایع متعدد از جمله  آذرآب، هپکو، ماشین‌سازی و موارد اینچنینی می‌تواند در دستیابی کشور عزیزمان به قله‌های بلند پیشرفت نقش تاثیر گذاری داشته باشد و در پیشبرد اهداف صنایع کشور گام‌های بلندی بردارد.

منبع: فارس

کدخبر: 806312 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟