در نشست آستانه بر رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم مظلوم سوریه تاکید شد

به گزارش رکنا ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی سه شنبه شب پس از برگزاری هفتمین نشست سران ضامن روند آستانه به همراه همتایان روسی و ترکیه ای خود در جمع خبرنگاران تصریح کرد: هفتمین نشست روند آستانه را با حضور روسای کشورهای عضو برگزار کردیم که در این نشست محوریت مباحث مطرح شده از جانب روسای سه کشور، تأکید بر حاکمیت سوریه ، تمامیت ارضی این کشور و تأکید بر این بود که حکومت سوریه باید بر همه نقاط این کشور حاکمیت داشته باشد.

وی افزود: از این رو حضور آمریکایی‌ها در شرق فرات به هر بهانه‌ای توجیهی ندارد و باید از آنجا خارج شوند.

آیت اله رئیسی، سوریه را نماد ایستادگی، مقاومت و مبارزه با تروریسم عنوان کرد و گفت: همه کشورها در این راستا مقاومت کردند اما نگرانی امروز در سوریه و ادلب نسبت به حضور تروریست ها، عزم جدی همه کشورها را می طلبد تا مبارزه با تروریسم انجام شود و یقین داریم این مبارزه با جدیت حتما صلح آمیز خواهد بود.

وی اضافه کرد: همچنین بر تداوم کمک‌های انسان دوستانه به مردم مظلوم سوریه و از طرف همه اطراف و اعضا در جهت رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم مظلوم سوریه تأکید شد.

رئیس جمهوری تأکید کرد: هیچگونه اقدامی که به نقض حاکمت سوریه منجر شود نباید انجام داد بلکه همه تلاش ها برای استقرار حاکمیت سوریه است.

کدخبر: 805472 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟