نصرالله: بایدن مطلقا چیزی ندارد که به مردم فلسطین بدهد / تهدیدات وزیر جنگ اسرائیل علیه لبنان سخنی تو خالی است

به گزارش رکنا ، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان گفت که از جمله دستاوردهای مقاومت در جنگ سی و سه روزه شکست پروژه آمریکا موسوم به خاورمیانه جدید بود.

وی افزود: امروز نسخه‌های جدیدی از پروژه خاورمیانه جدید آمریکا وجود دارد و سفر بایدن در همین راستا انجام شده است.

نصرالله اظهار داشت: آمریکا امروز آمریکای 2003 و 2006 میلادی نیست و رئیس‌جمهور پیر این کشور تصویری از آمریکایی است که وارد مرحله پیری شده است.

دبیرکل حزب الله گفت: بایدن برای دو چیز به منطقه آمده است که اولین مورد آن متقاعد کردن کشورهای عربی خلیج فارس به صادرات نفت و گاز است.

نصرالله افزود: از مهمترین نتایج جنگ سی و سه روزه ایجاد معادله بازدارندگی بین لبنان و دشمن صهیونیستی بود.

وی اظهار داشت: به لطف وجود معادله بازدارندگی دشمن اسرائیلی برای هرگونه اقدام نظامی علیه لبنان هزار بار فکر می‌کند.

دبیرکل حزب الله گفت: وزیر جنگ اسرائیل می‌داند که تهدیداتش علیه لبنان سخنی تو خالی است. اسرائیل جرأت ندارد وارد غزه که از بیش از 15 سال پیش تحت محاصره است شود، پس چگونه می‌تواند وارد لبنان شود؟

نصرالله در ادامه افزود: به گانتس توصیه می کنم که روزهای پایانی جنگ سی و سه روزه را هنگامی که اسرائیل نتوانست وارد ورزشگاه شهر «بنت جبیل شود» به یاد بیاورد.

وی تاکید کرد که امکانات مقاومت امروز بی سابقه است و اراده جنگیدن امروز قوی تر از هر زمانی است.

دبیرکل حزب الله گفت: مقاومت تنها نیرویی است که لبنان برای دستیابی به نفت و گاز و استخراج آن دو در اختیار دارد و استخراج این دو ماده فرصت طلایی برای نجات لبنان و دولت لبنان است.

نصرالله افزود: فرصت طلایی لبنان برای استخراج گاز و نفت همین یکی دو ماه است و پس از این زمان، هزینه اش بیشتر خواهد شد. اجازه ندهید آمریکایی ها شما را فریب دهند و وقت شما را تلف کنند.

نصرالله خطاب به مسئولان لبنانی گفت: تنها نقطه قوت شما در مذاکرات ترسیم مرزها، مقاومت است، پس از آن استفاده کنید.

وی افزود: ما آمریکایی‌ها را میانجی نمی دانیم، بلکه طرفی می‌دانیم که به نفع رژیم صهیونیستی کار می‌کند و طرف لبنانی را تحت فشار قرار می‌دهد.

دبیرکل حزب‌الله در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مأموریت نخست و تعیین کننده آمریکایی‌ها در نتیجه جنگ روسیه و اوکراین ، ایجاد جایگزینی برای گاز روسیه برای اروپا است.

نصرالله درباره آتش بس یمن گفت: آنچه که باید جو بایدن درخواست کند، تمدید آتش بس نیست، بلکه پایان دادن به جنگ و محاصره یمن است.

منبع : تسنیم

کدخبر: 803537 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟