انتخاب نام های "دونتسک"، "لوهانسک" و دونباس" برای میادین اطراف سفارت آمریکا و انگلیس در مسکو

به گزارش رکنا و براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، شهرداری مسکو امروز دوشنبه خیابان‌ ها و میادین اطراف سفارت انگلیس را تغییر داد؛ اقدامی که در واکنش به اقدامات خصمانه محور غرب به سرکردگی آمریکا به انجام رسیده است.

در طرح شهرداری مسکو که با عنوان «هدیه‌ ای برای آزادی» در دست اجرا است، امروز نام میدان روبروی سفارت انگلیس به نام «میدان جمهوری مردمی لوهانسک» تغییر یافت.

اقدام امروز مسکو پس از آن به انجام رسید که شهرداری مسکو نام خیابان مجاور سفارت آمریکا را به «جمهوری مردمی دونتسک» و میدان روبروی این سفارت را به میدان «مدافعان دونباس» تغییر داد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر در بیانیه‌ای تاکید کرده بود که کشورهای غربی در واقع در نسل کشی شهروندان جمهوری خلق لوهانسک و دونتسک شرکت کرده‌ اند. پیش از پاسخگویی روسیه به دلیل عملیاتش برای غیرنظامی کردن اوکراین، کشورهای ناتو باید مسئولیت اقدامات خود را بر عهده بگیرند. کشورهای غربی به مدت ۸ سال بی تفاوت شاهد کشتار و آزار هزاران غیرنظامی در جنوب شرقی اوکراین بوده اند… در واقع آنها (کشورهای غربی) در نسل کشی طولانی مدت علیه جمهوری‌ های لوهانسک و دونتسک شرکت کرده‌ اند.

زاخارووا با بیان اینکه آمریکا و متحدانش در ناتو علاقه‌ای به حل و فصل بحران اوکراین ندارند، افزود: تمایل ناتو برای ادامه ارسال تسلیحات به اوکراین از جمله سامانه‌ های پدافند هوایی تنها از یک چیز سخن می‌ گوید و آن این است که ایالات متحده و متحدان آن علاقه‌ ای به حل بحران در این کشور ندارند.

کدخبر: 800270 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟