ماهواره‌های ایرانی زیادی آماده پرتاب است

به گزارش رکنا، مصطفی طاهری  با بیان اینکه «رضایت ما از پیشرفت‌ها در صنعت فضایی کشور در بازه ۸-۹ ماهه اخیر نسبت به چند سال گذشته خیلی بالاست» اظهار کرد: در حوزه صنعت فضایی در دو زمینه ماهواره و ماهواره‌بر در کشور مشغول به فعالیت هستیم؛ هرچند طی ۷-۸ سال گذشته عقب‌ماندگی‌هایی در زمینه ماهواره داشتیم.

وی افزود: در حوزه ماهواره‌بر و موشک‌ها که تکنولوژی آن خیلی پیچیده تر از خود ماهواره است هر روز شاهد پیشرفت در بخش‌های موتور و سوخت هستیم. در حوزه ماهواره نیز حداقل در ۴ زمینه کارهای خوبی در حال انجام است؛ یکی از حوزه‌هایی که در آن از ابتدای دولت سیزدهم اقدامات خوبی با سرعت خوبی انجام شده اما کمتر رسانه‌ای شده است، همین حوزه است؛ قطعاً در آینده‌ای نه چندان دور مکرراً اخبار پرتاب ماهواره‌ها نه سالی یک مرتبه بلکه تعداد زیادی پرتاب در سال منتشر خواهد شد.

ماموریت‌های جدید سازمان فضایی و ۴ ماهواره‌ای که در صف پرتاب قرار دارند

رئیس سازمان فضایی ایران: برنامه ۱۰ ساله فضایی کشور بزودی رونمایی می‌شود

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: همین الان ماهواره‌های آماده پرتاب زیادی در حوزه‌های مختلف از جمله مخابراتی و اندازه‌گیری داریم.

طاهری با بیان اینکه «دست‌یابی به فضا در کشورهای پیشرفته یک افتخار محسوب می‌شود»، تاکید کرد: دست‌یابی به فضا برای کشور ما یک آبرو است و نشان دهنده میزان توانایی‌های مهندسان و دانشمندان ایران در حوزه‌هایی است که ورود کرده‌ایم.

وی در پایان با اشاره به اقدامات کمیته صنایع هوافضا و فناوری‌های نوین کمیسیون صنایع مجلس، گفت: در کمیسیون صنایع یک کمیته مخصوص مباحث فضایی داریم که در آن علاوه بر رصد و نظارت اقدامات، تحولات و پیشرفت‌های این حوزه، با وزارتخانه‌های مرتبط بصورت مداوم در ارتباط هستیم و در صورتی که نیاز به قانونگذاری در این حوزه وجود داشته باشد، حتماً مورد حمایت‌ مجلس قرار دارند.

منبع: ایسنا

کدخبر: 798982 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟