کارگروه مشترک امنیتی ایران و تاجیکستان، باعث ارتقای امنیت دو کشور می شود

به گزارش رکنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، "سید مجید میراحمدی" که برای شرکت در نخستین اجلاس کارگروه مشترک امنیتی ایران و تاجیکستان به شهر دوشنبه سفر کرده است با "رمضان رحیم زاده" وزیر کشور تاجیکستان دیدار و گفت وگو کرد.

وی با تشکر از مهمان نوازی و استقبال خوب طرف تاجیک، تشکیل کارگروه مشترک امنیتی را موجب ارتقای امنیت  دو کشور و خنثی شدن تهدیدهای دشمنان دو ملت  دانست و بر اراده جدی طرف ایرانی برای اجرایی شدن توافق ها و فرامین رهبران و سران دو کشور، به منظور تقویت روابط در همه  زمینه ها تاکید  کرد.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران با اعلام اینکه امنیت تاجیکستان را امنیت ایران  می دانیم ، آمادگی ایران را برای هر نوع کمکی در این زمینه اعلام و اظهار امیدواری کرد کارگروه مشترک امنیتی دو کشور  بتواند  بسترهای لازم را در این خصوص فراهم سازد.

میراحمدی با اشاره به اشتراکات تمدنی ، فرهنگی و زبانی ایران و تاجیکستان،  تسهیل سفر و تردد شهروندان دو کشور را برای مبادلات تجاری، فرهنگی و اقتصادی، عامل مهمی برای توسعه دو کشور دانست و خواستار اهتمام دو طرف برای فراهم کردن شرایط لغو روادید اتباع دو کشور شد.

اجرای توافق های سران دو کشور

رمضان رحیم زاده وزیر کشور تاجیکستان هم در این دیدار بر تلاش برای اجرایی شدن توافق های بین دو طرف تاکید کرد.

وی تشکیل کارگروه مشترک امنیتی را موجب تقویت روابط و اجرایی شدن تمایلات مقامات عالی دو کشور و توافق های امضا شده قبلی دانست و آمادگی جمهوری تاجیکستان و وزارت امور داخلی آن را  برای توسعه روابط در همه زمینه ها از جمله مبارزه با تروریسم ، جرایم سازمان یافته و قاچاق مواد مخدر  اعلام کرد.

وزیر کشور تاجیکستان برطرف شدن تهدیدهای منطقه ای و تروریسم را در سایه همکاری نزدیک تر دو کشور عنوان کرد و خواستار اجرایی شدن توافق های سران دو کشور در دیدارهای اخیر آنها شد.

کدخبر: 794744 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟