بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس از بازداشتگاه اوین

به گزارش رکنا، محمدحسن پیرزاده مدیرکل دفتر مجلس و نمایندگان قوه قضائیه با اشاره به بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از ندامتگاه اوین گفت:  در راستای تعامل میان قوه قضائیه و قوه مقننه تفاهم نامه‌ای در ۱۴۰۰/۱۱/۳۰ میان  دو  قوه منعقد شد.

وی افزود: این تفاهم نامه در راستای تعامل بین دو قوه و هم افزایی در جهت نظارت بر حسن اجرای قانون و استفاده از ظرفیت مجلس شورای اسلامی و نمایندگان محترم در حل و فصل پرونده‌های کثیر الشاکی و تبادل نظر درخصوص اصلاح قوانین و مقررات و استفاده از نظرات کارشناسی قوه قضائیه در تطبیق قوانین در کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی است.

وی همچنین اضافه کرد: در همین راستا ریاست قوه قضائیه نیز تاکید کرده است که زمینه بازدید از زندان‌ها را فراهم شود تا نمایندگان مجلس شورای اسلامی بتوانند خدمات قوه قضائیه در زندان‌ها را مشاهده کنند و از نزدیک با مسائل مربوط با حوزه زندان‌ها آشنا شوند.

زندان اوین

مدیرکل دفتر مجلس و نمایندگان قوه قضائیه گفت: بدلیل مشکلات دستگاه قضایی در مسائل مالی و برخی قوانین، بازدید نمایندگان می‌تواند آثار مثبتی در زندان‌ها داشته باشد. در همین راستا با هماهنگی بعمل آمده، در دعوتی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس صورت پذیرفت و  امروز نمایندگان عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی از جمله وحید جلال زاده، ابراهیم عزیزی، عباس مقتدایی، محمود عباس‌زاده، علی علیزاده، یعقوب رضاعلی، سیدعلی آقازاده، زهره اللهیان، روح الله حضرت پور، عباس گلرو، فداحسین مالکی، حسین اسدی و نیز جمعی از مدیران سازمان زندان‌ها در زندان اوین حضور داشتند که به بازدید تقریبا دو ساعته‌ای از بندهای مختلف زندان اوین پرداختند و از نزدیک شاهد خدمات و هم نحوه نگهداری زندانیان بودند.

وی با اشاره به گفت‌وگوی مستقیم و چهره‌به‌چهره نمایندگان مجلس با زندانیان گفت: بعد از بازدید جلسه‌ای با رئیس سازمان زندان‌ها و معاونان وی برگزار شد و پیرامون خدمات و مشکلات سازمان زندان‌ها تبادل نظر صورت گرفت.

وی افزود: در این نشست تاکید شد، جمع‌بندی مباحث مطرح شده در جلسه‌ای دیگر در کمیسیون امنیت ملی مورد بررسی قرار گیرد و  این کمیسیون با توجه به جایگاه نظارتی خود، با کمک دستگاه‌های مختلف از جمله سازمان برنامه و بودجه و سایر دستگاه‌ها، مسائل و مشکلات در این زمینه را پیگیری کند.

محمدی رئیس سازمان ز‌ندانها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور نیز در این جلسه با بیان نکاتی در خصوص اقدامات اخیر سازمان زندان‌ها گفت: در دوره تحول و تعالی قوه قضائیه اعتقاد ما این است که اصلاح و تربیت واقعی از مسیر توسعه اشتغال زندانیان می‌گذرد و تجربه نشان داده است که هر کجا اشتغال زندانیان توسعه یافته است نرخ بازگشت مجدد به زندان نیز کاهش یافته است.

وی با تبیین برنامه‌های تحول و تعالی اظهار داشت: در دور جدید مدیریتی بر توسعه اشغال زندانیان، حمایت از خانواده زندانیان و استفاده از سامانه‌های الکترونیکی بویژه پابندهای الکترونیک اهتمام جدی داریم.

رئیس سازمان زندان‌ها در ادامه به برخی از مشکلات و کمبودها اشاره کرد و با ارائه پیشنهاداتی گفت: بسیاری از این مشکلات با مداخله مراجع حاکمیتی از جمله مجلس شورای اسلامی مرتفع خواهند شد.

وحید جلال‌زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در ادامه با ابراز رضایت از وضعیت رسیدگی به متهمان و محکومان بازداشتگاه اوین گفت: وضعیت این مرکز بسیار مناسب است و به گفته مددجویان اینجا زندگی به خوبی در جریان است.

وی در عین حال یادآور شد: زندان‌های ما امروز با مشکلات مالی و اعتباری مواجه‌اند و ما با جلساتی که با مدیران سازمان زندان ها برگزار خواهیم کرد به این مشکلات رسیدگی خواهیم کرد.

کدخبر: 794718 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟