دولت به جاماندگان یارانه رسیدگی کند

به گزارش رکنا ، محمد علی پور در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پس از شکست خفت بار و فرار مفتضحانه آمریکا از افغانستان، رژیم غاصب و ضد بشری اسرائیل سعی دارد با کمک سران سرسپرده کشورهای منطقه جبهه ای در مقابل مقاومت ملت های مظلوم و ایران اسلامی ایجاد نماید و ایران اسلامی تحت رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری و تداوم راه شهدا و شهید سلیمانی استوارتر به راه خود ادامه می دهد و رژیم غاصب اسرائیل در مسیر سراشیبی سقوط و اضمحلال قرار گرفته است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم یادآور شد: مجلس در راستای همگامی و همراهی با دولت در بودجه ۱۴۰۱ به دولت اجازه داد چنانچه قصد حذف ارز ترجیحی و ساماندهی یارانه ها را داشت قبلا باید ترتیبات جبران زیان رفاه مصرف کننده برای کالاهای اساسی را از طریق کالابرگ الکترونیکی و به طرق مطمئن به انجام رسانده باشد، طوری که افراد بتوانند این کالا و خدمات را به نرخ شهریور ۱۴۰۰ تهیه کنند. اولا به جای کالابرگ الکترونیکی پرداخت نقدی در دستور کار دولت قرار گرفت و ثانیا سابقه نشان داده پرداخت نقدی یارانه تجربه موفقی نبوده است و کالاهای اساسی نیز افزایش قیمت داشته و یارانه پرداختی به هیچ وجه توان جبران کالاهای اساسی را ندارد.

مجلس در راستای همگامی و همراهی با دولت در بودجه ۱۴۰۱ به دولت اجازه داد چنانچه قصد حذف ارز ترجیحی و ساماندهی یارانه ها را داشت قبلا باید ترتیبات جبران زیان رفاه مصرف کننده برای کالاهای اساسی را از طریق کالابرگ الکترونیکی و به طرق مطمئن به انجام رسانده باشد، طوری که افراد بتوانند این کالا و خدمات را به نرخ شهریور ۱۴۰۰ تهیه کنند. اولا به جای کالابرگ الکترونیکی پرداخت نقدی در دستور کار دولت قرار گرفت و ثانیا سابقه نشان داده پرداخت نقدی یارانه تجربه موفقی نبوده است. دولت باید اقدام انقلابی در این رابطه به عمل آورد و به نظرات خیرخواهانه نمایندگان مجلس و اقتصاددانان کشور توجه نماید

وی با بیان اینکه ساماندهی یارانه ها تصمیم مشترک دولت و مجلس بود اما در اجرا تصمیم اتخاذ شده در بودجه عمل نشده است، گفت: حالا که با اجرای ناقص اشکال کار مشخص شده دولت باید اقدام انقلابی در این رابطه به عمل آورد و به نظرات خیرخواهانه نمایندگان مجلس و اقتصاددانان کشور توجه نماید. رساندن یارانه به دست افرادی که باید مورد حمایت قرار گیرند و حذف رانت و مبارزه با فساد کار ارزنده ای است.

علی پور خاطرنشان کرد: آزادسازی قیمت ۴، ۵ کالا بدون فراهم کردن برنامه جایگزین منجر به افزایش قیمت صدها قلم کالای دیگر شده است و این مساله به اقشار مختلف جامعه فشار وارد می کند. از طرفی تعدادی از افراد شامل پرداخت یارانه نقدی نشده و جا مانده اند که دولت و وزارت تعاون باید سازوکار لازمه برای اعتراضات جامانده ها را رسیدگی نماید تا حق احدی ضایع نگردد.

نماینده مردم ماکو در مجلس ضمن تشکر از سفر رئیس جمهور در ۳۰ اردیبهشت به استان آذربایجان غربی، بیان کرد: قریب به یک ماه از انجام سفر می گذرد و تصمیمات ارزنده ای در این سفر به خصوص برای اتمام پروژه های نیمه تمام اتخاذ شده، لکن هنوز مصوبات سفر به طور رسمی ابلاغ نشده است.

علی پور در پایان ضمن تشکر از پیگیری های وزیر امور خارجه کشور و همکارانش در جهت شروع به کار بازارچه های حوزه انتخابیه اش، گفت: از ایشان می خواهم به جد تا حصول نتیجه نهایی پیگیر شروع به کار این بازارچه ها از دولت ترکیه باشند.

منبع : ایسنا

کدخبر: 794099 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟