بایدن در حال غرق شدن است / سیاستمداران آمریکایی تحت نفوذ شدید لابی‌ها هستند

با این اوصاف دموکرات‌ها قطعاً اکثریت خود را در مجلس نمایندگان و شاید حتی سنا از دست خواهند داد بنابراین او باید تورم را در کشور کاهش دهد. اما به یاد داشته باشید که از آنجایی که بانک فدرال آمریکا نرخ بهره را افزایش می‌دهد تا تورم را کاهش دهد، بایدن دو مشکل دیگر خواهد داشت. رکود و همچنین سقوط بازار سهام باعث کاهش پس‌انداز و درآمد بازنشستگی مردم می‌شود. بنابراین بایدن در بن بست است.

تحولات اخیر در اوکراین، بایدن را مجبور به انجام سفرکرده است

وی در ادامه اظهار کرد : فکر می‌کنم منظور بایدن همان چیزی بود که قبلاً گفته بود. او و اکثر آمریکایی‌ها از رژیم سعودی متنفرند. او صادق بود، اما با توجه به جنگ در اوکراین و محدودیت‌های تحریم‌های ناتو علیه روسیه، به عنوان یک سیاستمدار، چاره‌ای جز التماس ندارد.

ترامپ تلاش زیادی می‌کند که این موضع را القا کند که اگر او هنوز رئیس جمهور آمریکا بود پوتین به اوکراین حمله نمی‌کرد و محمد بن سلمان به حرف او گوش می‌داد و تولید نفت را به حداکثر می‌رساند.

اگر عربستان تولید نفت را افزایش دهد، چه تأثیری بر سیاست آمریکا در قبال نفت ونزوئلا خواهد داشت؟

پروفسورعسکری درباره افزایش تولید نفت عربستان گفت :  این موضوع را در نظر بگیرید که با افزایش تولید نفت کمتر از یک میلیون بشکه در روز توسط عربستان، تأثیر چندانی بر رفع مشکلات آمریکا نخواهد داشت. بایدن برای رفع مشکلاتش نیاز به افزایش تولید سه تا چهار میلیون بشکه‌ای در روز خواهد داشت که این مشکل فقط با عربستان حل نخواهد شد و او علاوه بر نفت تولیدی عربستان به ایران، ونزوئلا و امارات نیز نیاز خواهد داشت.

البته من فکر می‌کنم که همه این مسائل بستگی به این موضوع دارد که قبل از اینکه بایدن بفهمد که بایستی در خصوص ایران و ونزوئلا واقع بین تر باشد، چه اتفاقی برای تولید نفت در جاهای دیگر خواهد افتاد. اما لطفاً به یاد داشته باشید که تولیدکنندگان آمریکایی نیز مایل به افزایش تولید خود نیستند. آنها عاشق قیمت‌های بالاتر هستند!

من فکر می‌کنم ایران به دلیل لابی صهیونیستی و حتی لابی عربی در آمریکا مشکل سخت‌تری خواهد داشت. اما این ایران است که می‌تواند ظرف دو سال آینده تولید نفت خود را تا بیش از دو میلیون بشکه در روز افزایش دهد و با صادرات گاز طبیعی به اروپا صادرات LNG خود را به طور چشمگیری افزایش دهد. اما متأسفانه سیاستمداران آمریکایی تحت نفوذ شدید لابی‌ها هستند و من متأسفم که بایدن و دموکراتها شجاعت لازم را برای ایستادن جلوی آنها ندارند.

منبع : مهر

کدخبر: 791663 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟