دولت به دنبال پیش بردن مسئله حذف ارز با تعامل و تدابیر است

به گزارش رکنا، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور امشب در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی قوچان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اجرای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی باید به گونه‌ای انجام شود که بار سنگین مالی و هزینه‌هایی بر دوش مردم قرار ندهد و دولت مستقیم این یارانه و کمک‌ها را در اختیار مردم بگذارد.

وی افزود: سوء استفاده‌های متعددی در ارز ۴۲۰۰ تومانی وجود داشت که در بودجه سال ۱۴۰۱ با توافق نمایندگان و هماهنگی دولت و مجلس شورای اسلامی این تصمیم برای حذف اتخاذ شده است.

حسینی تاکید کرد: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی باید به گونه‌ای اجرا شود که بار سنگین مالی و هزینه بر دوش مردم نداشته باشد و دولت آن را جبران کرده و مستقیم این کمک و یارانه را اختیار مردم قرار دهد.

وی افزود: در حال حاضر به دلیل ارزان بودن کالا در ایران، بیشتر کشورهای همسایه از این کالاها به صورت قاچاق یا اشکال دیگر بهره می‌برند. دولت به دنبال پیش بردن مسئله حذف ارز با تعامل و تدابیر است و متولیان اقتصادی در دولت هم باید به موقع در این زمینه اطلاع رسانی و تببین انجام دهند تا نگرانی برای مردم وجود نداشته باشد.

معاون رئیس جمهور در ادامه گفت: هم‌اکنون دولت تیمی مخصوص برای رفع موانع تولید تشکیل داده که با حضور در استان‌ها به فرمایش‌های مقام معظم رهبری درزمینه رفع مشکلات و موانع تولید جامه عمل می‌پوشانند. تیم دولت به دنبال حمایت از تولید داخلی و فعال شدن مراکز مختلف هستند که باید مجلس و دولت با همگرایی و تعامل به دنبال رونق تولید و رشد و شکوفایی در اشتغال و افزایش موقعیت‌های شغلی باشند.

منبع: فارس

کدخبر: 777686 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟