نماز عید سعید فطر در آمریکا برگزار شد

به گزارش رکنا، مسلمانان آمریکا صبح دوشنبه به وقت محلی پس از گذشت دو سال از همه گیری بیماری کووید -۱۹، در مراکز اسلامی و مساجد شهرها و ایالت های مختلف این کشور گردهم آمدند تا جلوه زییای دیگر از عبودیت و بندگی پروردگار را پس از یک ماه روزه داری در قاب تصویر ثبت کنند.

مسلمانان کشورهای مختلف جهان در آمریکا دوشادوش یکدیگر در صفوف به هم پیوسته، نماز باشکوه عید سعید فطر را بجای آوردند تا بار دیگر وحدت و انسجام مسلمانان را یادآور شوند.

در نیویورک، مسلمانان پس از یک ماه روزه داری در هوای بارانی این شهر گردهم آمدند و نماز پرشکوه عید فطر را به امامت حجت الاسلام و المسلمین محمد اسلامی برگزار کردند.

در نماز عید سعید فطر در مرکز اسلامی نیویورک مسلمانان ایالت های نیوجرسی، کنتیکت و ایالت های مجاور نیز حضور یافتند.

از آنجا که روز عید سعید فطر در آمریکا مصادف با نخستین روز کاری آغاز هفته (روز دوشنبه) در این کشور است، بسیاری از مسلمانان  برای حضور در نماز باشکوه عید فطر مرخصی ساعتی گرفته اند.

برخی مساجد و مراکز عبادی بدلیل شرایط کاری مسلمانان و استقبال پرشور آنها، در بیش از یک نوبت نمازعید سعید فطر را برگزار می کنند تا همه مسلمانان بتوانند از برکات و فیوضات این نماز پرخیر و برکت بهره مند شوند.

 سازمان ملل متحد امروز دوشنبه به مناسبت عید سعید فطر تعطیل است و کار خود را در این هفته از روز سه شنبه به وقت محلی آغاز خواهد کرد.

منبع: ایرنا

کدخبر: 776688 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟