رابرت مالی: بازگشت به توافق هسته‌ای در راستای منافع ملی آمریکا است

به گزارش رکنا، به نقل از ایسنا، رابرت مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در گفت‌وگو با شبکه ام.اس.ان.بی.سی با اشاره به پیشرفت‌های اخیر در برنامه هسته ای ایران بر لزم بازگشت واشنگتن به توافق هسته ای تاکید کرد و گفت: اگر ما در این توافق نباشیم ایران بدون محدودیت خواهد بود و به توسعه برنامه هسته‌ای خود ادامه خواهد داد. اکنون به دلیل پیشرفت‌های هسته‌ای آنها در طول سال های گذشته و از زمان خروج آمریکا از توافق، رسیدن به تمام منافع برجام تحت عنوان عدم اشاعه و گریز هسته‌ای که در سال ٢٠١٥ حاصل شده بود، ممکن نیست.

وی ادامه داد: این یکی از بیشمار پیامدهای فاجعه بار تصمیم خروج از توافق هسته ای بود اما اکنون کارشناسان ما می گویند و همچنین موضع رئیس جمهور بایدن، وزیر خارجه بلینکن و همه اعضای تیم این است که بازگشت به برجام اقدامی ارزشمند بوده و در راستای منافع ملی ایالات متحده است و تا حد زیادی برای جلوگیری از پیشرفت ظرفیت هسته‌ای ایران برای ساخت بمب و ممانعت از به وجود آمدن تنش های بیشتر در خاورمیانه یک امر ضروری است.

مالی افزود: بنابراین بازگشت به توافق هسته‌ای هنوز ارزشش را دارد اما آنچه ما صراحتا به ایران گفته ایم این است که فرصت زیادی نداریم و باتوجه به سرعت پیشرفت برنامه هسته ای ایران تنها چند هفته برای بازگشت به توافق زمان داریم یا اینکه ما متاسفانه راه های دیگر را باید بررسی کنیم.

 

کدخبر: 770167 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟