نماینده مردم همدان: مذاکرات وین باید به لغو همه تحریم ها منجر شود

به گزارش رکنا، به نقل از ایسنا، احمد حسین فلاحی درخصوص روند مذاکرات هسته ای ایران در وین گفت: ما تلاش‌ها و فعالیت‌های داخلی را به نتیجه مذاکرات وین گره نخواهیم زد، اما اگر غربی‌ها قصد مذاکره داشته باشند مذاکره خواهیم کرد، ضمن اینکه در این بین فعالیت‌های هسته ای خودمان را هم با توجه بسیار باید ادامه دهیم.

وی افزود: مذاکراتی مورد نظر ماست که نتیجه آن لغو کلیه تحریم‌ها باشد، مذاکرات از ۷ سال پیش از زمان دولت سابق با هدف لغو تحریم‌ها دنبال شده است، اما اگر این هدف محقق نشود این مذاکرات جز اتلاف وقت برای کشور ما هیچ ثمره ای به دنبال نخواهد داشت.

نماینده مردم همدان تاکید کرد: در کنار اینکه مذاکرات را ادامه می دهیم، باید فعالیت های هسته ای خودمان را هم دنبال کنیم و همچنین در جهت گسترش و توسعه روابط با کشورهای منطقه نیز تلاش کنیم، این روابط باید تقویت شود به گونه ای که غربی ها احساس نکنند ما محتاج مذاکرات هستیم، ما باید با هدف خنثی سازی تحریم ها تلاشی مضاعف را در پی بگیریم؛ یعنی باید بیشترین توانمان را در جهت خنثی سازی تحریم معطوف سازیم و قسمتی از این توان را هم به موضوع مذاکره اختصاص دهیم.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: ما به آمریکا خوشبین نیستیم و کشورهای اروپایی هم از آمریکا مستقل نیستند؛ پس خیلی امیدی به این نداریم که اروپایی ها بدون اجازه آمریکایی‌ها کاری را انجام دهند یا تصمیمی اتخاذ کنند. آمریکا هم باید بداند که نمی‌تواند از نظام جمهوری اسلامی امتیازی کسب کند؛ به خصوص در زمان دولت و مجلس انقلابی که با پشتوانه مردمی محکم ایستاده‌اند و جز برای منافع ملت قدمی برنخواهند داشت.

فلاحی در پایان درباره تاثیرات توافق خوب برای کشور بیان کرد: ۱۶ تا ۲۰ درصد مشکلات به تحریم گره خورده است، اگر چنین اتفاقی رخ دهد و توافق خوبی در وین شکل بگیرد صرفا این ۱۶ تا ۲۰ درصد مشکلات مرتفع خواهد شد، عمده تلاش ما باید معطوف به رفع مشکل داخلی خودمان در حوزه مدیریتی باشد.

 

کدخبر: 770165 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟