وزیر کشور: نقش بانوان از نقش مردان در انقلاب مهمتر است

به گزارش رکنا، دومین روز از نخستین نشست سراسری مدیران کل امور زنان و خانواده استانداری‌های سراسر کشور در دولت سیزدهم با حضور دکتر احمد وحیدی و اختری مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور برگزار شد.

در این نشست وزیر کشور با اشاره به اینکه نقش بانوان از نقش مردان مهمتر است و این شعار نیست و یک واقعیت است، گفت: اینکه غربی‌ها با معیار‌های خودشان به ما بگویند زن مهم است هیچ نیازی نداریم که از فکر ناقص، ضعیف و مادی غرب بهره بگیریم و نشان دهیم که زن جایگاه مهمی دارد. افکار فمینیستی به جز تحقیر و تضعیف موقعیت زن آثار دیگری ندارد، بلکه باید به دنبال ارتقاء بالاتری باشیم و با مکتب‌های فکری که امروز در رابطه با زن وجود دارد کاملاً حساب مان را جدا کنیم و بدانیم که خودمان در این رابطه همه چیز داریم.

وحیدی تاکید کرد: ما باید فرصت‌ها و تهدید‌ها را در حوزه زنان بشناسیم اعتقاد دارم اگر انقلاب بخواهد ضربه ببیند از ناحیه زنان است و اگر موفق هم بشود باز هم از ناحیه بانوان خواهد بود. شناخت فرصت‌ها و تهدید‌ها در حوزه زنان بسیار مهم است و کارکرد دشمن بر فکر، اندیشه، روان، اخلاق و عملکرد بانوان خیلی مهم است.

وزیر کشور خطاب به مدیران کل امور زنان و خانواده استانداری‌های سراسر کشور بیان کرد: به جهت مسئولیتی که داریم و به دلیل اینکه در جایگاه حاکمیتی هستیم هیچ کاری مهمتر از پرداختن به موضوع زنان و خانواده در جامعه اسلامی نیست. در جایگاهی که هستید مجموعه استانداری باید در خدمت شما باشد و شما باید جهت کار را نشان دهید.

وی تاکید کرد: شبکه‌های هم اندیشی به طور ویژه تشکیل شود، کار فرهنگی لازم است، اما کافی نیست ترکیبی از کار سخت و نرم، اجبار و اختیار و الزام و تمایل باید کنار هم باشند.

منبع: ایسنا

کدخبر: 749436 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟