طرح سوال از وزیر نفت در مجلس کلید خورد

به گزارش رکنا، روح الله متفکرآزاد با اشاره به طرح سئوال از وزیر نفت درباره استفاده از مازوت در نیروگاه حرارتی تبریز و سهند اظهار داشت: در هفته گذشته جلسه ای با حضور آقای چگینی مدیرعامل شرکت گاز ایران برگزار کردیم که مطالب مطرح شده در این جلسه قانع کننده نبود.

وی افزود: در این زمینه جلسه‌ای دیگر نیز با حضور آقای اوجی وزیر نفت برگزار کردیم که متاسفانه این جلسه نیز نتیجه‌ای نداشت و به جمع بندی نرسیدیم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: تاکید وزارت نفت بر این است که مصرف گاز افزایش زیادی داشته و از مصرف روزانه ۳ میلیارد متر مکعب در سال گذشته، امسال به ۵ میلیارد مترمکعب در روز رسیده است.

متفکر آزاد ابراز کرد: همچنین وزارت نفت تاکید دارد که متاسفانه  استخراج کافی گاز در دولت قبل انجام نیافته و تشکیلات مورد نظر  و سیستم‌ها بازسازی نشده است لذا مشکل ظرفیت گاز داریم که مجبور هستیم برای اینکه مردم در سرما نمانند از گاز نیروگاه ها کم کنیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنده نیز تاکید کردم که مردم آذربایجان نسبت به سال‌های گذشته صرفه جویی کردند که در این راستا مردم باید ثمره آن را ببیند، در حالی که نیروگاه‌های تهران، اصفهان و کرج از گاز استفاده کرده و مصرف مازوت ممنوع است اما در تبریز مازوت سوزی ادامه دارد.

وی تصریح کرد: استفاده از سوخت مازوت به جای گاز و ایجاد آلایندگی بسیار جدی بوده که در این راستا بحث هایی داشتیم و طرح سوال ما به دلیل عدم اقناع به کمیسیون تخصصی ارجاع شد.

وی از امضای ۹ نفر از نمایندگان در ذیل طرح سوال از وزیر نفت در مورد مازوت سوزی در نیروگاه تبریز خبر داد و گفت: با حمایت قاطع نماینده معزز ولی فقیه در استان و استاندار محترم، امیدوارم این پیگیری نتیجه داده و از ادامه مصرف مازوت و افزایش روزهای آلوده تبریز جلوگیری کنیم.

 

کدخبر: 742473 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟