ماموریت رییسی به مرکز بررسی‌های استراتژیک برای احیای زاینده‌رود

به گزارش رکنا، در پی ماموریت آیت‌الله سیدابراهیم رییسی به مرکز بررسی‌های استراتژیک برای تهیه یک طرح علمی و عملیاتی برای احیای زاینده رود، رییس این مرکز اظهار کرد: بنا داریم با کمک تمامی صاحبنظران و اساتید دانشگاهی و مراکز علمی کشور به صورت علمی و عملیاتی به این موضوع بپردازیم.

آیت الله رییسی طی روزهای گذشته در جمع نمایندگان استان‌های سمنان، قم و اصفهان گفته بودند: «به رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری مأموریت دادم مطالعات علمی در زمینه احیای زاینده‌رود را آغاز کنند. کمیته و کارگروه فعالی برای رسیدگی به این مسأله تشکیل خواهد شد تا احیای زاینده‌رود و رفع مشکل مربوط به آن مثل فرونشست زمین در مناطق مرکزی کشور به طور دقیق مورد بررسی قرار گرفته و یک طرح علمی و عملیاتی برای رفع آن تهیه شود.»

در همین زمینه رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری در صفحه اینستاگرام خود نوشت: این اولین ماموریت ویژه رییس‌جمهوری به مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری است و بنا داریم با کمک تمامی صاحبنظران و اساتید دانشگاهی و مراکز علمی کشور به صورت علمی و عملیاتی به این موضوع بپردازیم.

محمدصادق خیاطیان در ادامه تصریح کرد: مناطق مختلف کشور از چالش آب رنج می‌برند و رفع این چالش در کشور یکی از اولویت‌های اساسی دولت سیزدهم است.

رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری اضافه کرد: مردمان شریف و نجیب استان‌های اصفهان ، قم، سمنان و یزد در طول سال‌های گذشته، رنج‌های فراوانی را در پی بی‌آبی و خشکسالی کشیده‌اند.

خیاطیان خاطرنشان کرد: ما از مطالعات پیشین و ظرفیت نخبگان استفاده خواهیم کرد تا راه‌حل‌های مناسبی برای برون رفت از این مشکلات فراهم کنیم.

 

کدخبر: 739992 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟