مرزهای آبی و خاکی سیستان و بلوچستان امنیت پایدار دارد

سرلشکر محمد باقری در حاشیه بازدید از کشفیات مواد مخدر در زاهدان افزود: شاخص‌های امنیتی سیستان و بلوچستان با بقیه کشور تفاوت چندانی ندارد و این نویدبخش فراهم شدن زمینه مناسب برای سرمایه گذاری صاحبان سرمایه است.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه گفت: اکنون سرمایه‌گذاران در این استان که دارای توانمندی ذاتی و ظرفیت‌های کارآمد و ارزشمند است می‌توانند با خیال راحت سرمایه گذاری کنند.

وی افزود: شاخص‌ها نشان از ارتقای امنیت در مرزهای سیستان و بلوچستان دارد که این مهم حاصل تلاش عزیزان مرزبان ما در نیروی انتظامی است.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: شرارت، ناامنی و قاچاق در مرزهای جنوب شرق کشور کاهش یافته که این مهم حاصل تلاش چشمگیر شبانه روزی مرزبانان عزیز ما در نیروی انتظامی و سپاه پاسداران است.

وی تصریح کرد: هم اشراف اطلاعاتی و هم اقدامات عملیاتی در مرزهای سیستان و بلوچستان به لطف خدا توسعه داشته و از جانب کشور همسایه (پاکستان) نیز اقدامات مناسبی در جهت ایجاد موانع مرزی، توسعه پاسگاه‌ها و ازدیاد نیروهای مدافع مرز انجام شده است.

سرلشکر باقری ادامه داد: به  لطف خدا همه این اقدامات کشور همسایه در هماهنگی کامل با مرزبانان جمهوری اسلامی ایران بوده که در مجموع باعث ارتقا امنیت و تبدیل این مرز به یک مرکز صلح و دوستی و امنیت پایدار شده و  این مناسبت‌ها ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: در موضوع امنیت مرز نیروی انتظامی نقش اساسی دارد  و مرز، داخل ایران و پاکستان به همدیگر متصل‌اند و طبیعتا یک زنجیره به هم پیوسته در خلال همکاری مجموعه‌ها با هم شکل می‌گیرد.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه نیروی انتظامی هم در مرز و هم در داخل مسوولیت‌های اساسی بر عهده دارد تصریح کرد: برای توسعه اشراف اطلاعات فنی چه تصویری و چه الکترونیکی کارهای ارزشمندی هم از جهت نصب دوربین‌های گوناگون، پروازهای پهپادی و فعالیت‌های الکترونیکی در مرزها انجام شده که  روز به روز در حال توسعه بوده و قطعا امنیت کامل مناسب‌تری را فراهم خواهد کرد.

کدخبر: 738612 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟