رییس‌جمهوری شهادت و جراحت جمعی از مردم افغانستان را تسلیت گفت

به گزارش رکنا از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری در متن پیام آیت الله سید ابراهیم رئیسی آمده است: شهادت و جراحت جمع زیادی از مردم بی گناه افغانستان که در مکانی مقدس به عبادت مشغول بودند، را به ملت افغانستان و همه جامعه بشری تسلیت عرض می‌کنم.

وی ادامه داد: این جنایت که در ابتدای ماه ربیع، ماه وحدت بین مسلمانان، ولی با هدف اختلاف افکنی بین مسلمانان انجام شد، به دست کسانی انجام شد که ماهیت ضدانسانی و ضددینی آنها بر همگان آشکار است. بر کسی پوشیده نیست که رشد و نمو این جریان تروریستی تکفیری، با حمایت ها و برنامه های امریکا صورت پذیرفته است و این کشور در سال های اخیر، شرایط را برای گسترش فعالیت جنایتکاران داعشی در افغانستان تسهیل کرده و مانع از ریشه کنی آنها شده است.

رییس‌جمهوری خاطرنشان کرد: اینجانب با ابزار نگرانی از تداوم اقدامات تروریستی و ترکیب فتنه مذهبی با فتنه قومی، که بخشی از پروژه امنیتی جدید آمریکا برای افغانستان است تاکید می کنم جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته، آماده حمایت های همه جانبه از خواهران و برادران افغانستانی است و امیدواریم با هوشیاری گروه های افغان و تشکیل دولتی فراگیر، بخش بزرگی از این نقشه خنثی شده و انشا الله مردم افغانستان بتوانند روی آرامش را ببینند.

کدخبر: 728127 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟