فقر چهره کهگیلویه و بویراحمد را بد جلوه می‌دهد/ تصویب ۲۱۷ طرح برای استان

به گزارش رکنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در نشست شورای اداری با تسلیت ایام پایانی ماه صفر گفت: امیدوارم مردم تغییر و تحول را در زندگی احساس کنند که  شرایط تغییر کرده است این تفاوت فقط با اقدام و عمل جدی محقق می‌شود و با دستان شما اتفاقات خوبی برای مردم بیفتد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه وزارء برای رفع مشکلات مردم برنامه دارند گفت: حقیقت آن است که وقتی می خواهیم از استان نام بریم استان غنی اما دارای مشکلات بسیار و استانی برخوردار از بسیاری ظرفیت اما  محروم است و مردم تحت پوشش بهزیستی‌ و کمیته امداد هستند.

وی با بیان اینکه از پتانسیل چهار فصل بودن استان استفاده نشده گفت: مشکلات مردم این استان جدی است، عدد بیکاری هر عددی باشد بالا است می‌توانست این بیکاری در استان وجود نداشته باشد آسیب‌های اجتماعی نیازمند اراده جدی است به دنبال تغییر هستیم و شاخص تغییر خود مردم هستند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه موانع سر راه شهرک صنعتی و غیرصنعتی رفع شود، گفت: موانع سریع رفع شود تا واحدها هر چه سریعتر به چرحه تولید بازگردند.

صنایع در شهرک صنعتی و غیر صنعتی بخشی فعال و بخشی غیر فعال است این صنایع زیربنایی که ایجاد شود که سریع انجام شود.

وی با اشاره به اینکه کارخانه قند یک ظرفیت است به مسئله  فعال شدن صنعت، گاز و پتروشیمی اشاره و عنوان کرد: کسانی که در  صنایع پایین دست و صنایع پتروشیمی کهگیلویه و بویراحمد  سرمایه‌گذاری کنند مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی با تاکید مجدد بر احیاء جهاد سازندگی و فعال شدن کار جهادی گفت: تاسف‌آور است که جوان عزیز ما در دیشموک به جایی برسد که  دست به کار خطرناکی بزند کار فرهنگی و اقتصادی همزمان با هم انجام شود. باید کسی که سقف خانه معیوب دارد یا اجاره خانه ندارد به صورت همزمان کار شود.

وی با اشاره به ۵۴ مدرسه کپری و کانکس در مارگون که در گزارش وزیر تعاون بود، گفت:  بدون معطلی راه و شهرسازی و بنیاد مسکن و بنیاد مسکن کار را انجام دهند پذیرفتنی نیست بچه‌های ما برای درست خواندن در کانکس باشند و بیمار شوند، تعداد مدارس کپری و کانکس‌ها بالا نبیت رقمی که برای برچیده شدن این مدارس نیاز است هم بالا نیست لذا مسئله به جد دنبال شود. 

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه  فقر چهره زیبای استان را بد جلوه می دهد که پسندیده نیست، گفت: بودجه ۱۴۰۱ را که به مجلس تقدیم کردیم مبنا آمایش سرزمین برای تحقق عدالت است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در همه موارد باید عدالت لحاظ شود، گفت: در سفر به کهگیلویه و بویراحمد ۲۱۷ طرح مصوب شد که ممکن است همه در یک سال و دو سال انجام نشود.

رئیس جمهور با بیان گزارش وزارء در نشست شورای اداری استان‌ها کار جدید و نوعی است، افزود: گزارش وزراء انگیزه پیگیری را در مدیران کل ایجاد می‌کند.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه از این جمع کارهای زیادی برمی‌آید گفت: اگر در سال ۱۰ درصد کار سد تنگ‌ سرخ انجام می‌شد اکنون این پروژه به اتمام رسیده بود که تلاش می‌کنیم سد در سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری برسد.

کدخبر: 725862 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟