روابط اقتصادی ایران و بلاروس بیش از پیش توسعه یابد

به گزارش رکنا ، سید ابراهیم رئیسی  امروز (یکشنبه ) هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید بلاروس در تهران، با اشاره به ملاقات هفته گذشته خود با رییس جمهور بلاروس در حاشیه اجلاس شانگهای در شهر دوشنبه تاجیکستان، افزود: فراهم کردن زمینه فعالیت بخش خصوصی و شرکت های تجاری دو کشور میتواند در تقویت همکاری های اقتصادی و تجاری ایران و بلاروس موثر باشد.

رئیسی در ادامه به درخواست سفیر بلاروس برای تایید مدارک دانشگاهی این کشور در ایران اشاره کرد و گفت: با توجه به حضور تعدادی از دانشجویان ایرانی در دانشگاه های بلاروس لازم است برای این مشکل تدبیر مناسب اتخاذ شود.

"دمیتری کالتسوف" سفیر جدید بلاروس در تهران نیز ضمن تقدیم استوارنامه خود به رییس جمهوری اسلامی ایران، روابط دو کشور را دیرینه و دوستانه خواند و با اشاره به اینکه در آستانه سی امین سال برقراری روابط هستیم، گفت: ماموریت اصلی من توسعه روابط دو کشور است و همه تلاش خود را برای تحقق این هدف بکار خواهم بست.

کالتسوف با بیان اینکه بلاروس همیشه دوست ایران بوده و خواهد بود، تاکید کرد: آماده ایم سطح مبادلات تجاری را ارتقا دهیم و زمینه حضور و سرمایه گذاری شرکت های ایرانی را فراهم کنیم.

کدخبر: 724055 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟