پیشرفت چشمگیری در ساخت انواع هواپیما، بالگرد و موشک داشته‌ایم

به گزارش رکنا، همزمان با ایام هفته دفاع مقدس و روز سرباز، مراسم تجلیل از سربازان نمونه سازمان صنایع هوایی با حضور امیر قربانی فرمانده هوانیروز ارتش و امیر خواجه فرد مدیر عامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع برگزار شد.

فرمانده هوانیروز ارتش ایران در این مراسم با تبریک هفته دفاع مقدس و روز سرباز، گفت: کشور ما در برهه‌ای از زمان وارد جنگ تحمیلی شد که انقلاب تازه شکل گرفته بود و دشمنان با راه اندازی درگیری‌های داخلی نظیر کردستان و ترکمن صحرا سعی در شکست انقلاب داشتند.

امیر قربانی ادامه داد: صدام حسین با تصور اینکه انقلاب به دلیل داشتن درگیری‌های داخلی توان مقابله با دشمن بیرونی را ندارد، با کمک قدرت‌های بزرگ و به بهانه اختلاف مرزی و به قصد تصرف ایران، در مدت کوتاه، حمله همه جانبه ای را شروع کرد ولی بعد از مقاومت جانانه مردم ایران و سربازان خط مقدم به این نتیجه رسید که باید این آرزوی محال را به گور برند.

وی نقش صنعت هوایی را در دوران جنگ بسیار حیاتی برشمرد و گفت: در طول جنگ ۵۰۰۰ ساعت عملیات پروازی توسط نیروی هوایی و هوانیروز انجام گرفت که برای هر ساعت عملیات پروازی ۱۰۰ ساعت عملیات آماده سازی نیاز داشت که به لطف خداوند صنعت هوایی این مهم با موفقیت انجام داد.

فرمانده هوانیروز ارتش تصریح کرد: بعد از انقلاب وقتی مستشاران آمریکایی در حال خروج از ایران بودند به این نکته اذعان می‌کردند که صنعت هوایی ایران بعد از یک هفته زمین گیر خواهد شد. ولی ما شاهد آن بودیم که به همت و تلاش مجاهدانه متخصصان صنعت هوایی، این صنعت پیشرفت چشمگیری داشت و اکنون در ساخت، تولید و تعمیر و نگهداری انواع هواپیما و بالگرد و همچنین ساخت هواپیما، بالگرد و موشک به موفقیت‌های بزرگی دست یافته است.

در ادامه این مراسم، مدیر عامل سازمان صنایع هوایی با تبریک روز سرباز، به جایگاه سرباز از نگاه فرمانده معظم کل قوا اشاره نمود و گفت: مقام معظم رهبری در خصوص سرباز می‌فرمایند سرباز باید شخصیت معنوی، اجتماعی، علمی و رزمی داشته باشد؛ لذا با توجه به رهنمودهای گهربار مقام معظم رهبری، باید ارتقاء روحیه معنوی سربازان را جدی بگیریم و در این زمینه بسیار تلاش کنیم چون اگر روحیه معنوی سرباز ارتقاء پیدا نکند، سرباز رزم موفقی نخواهد داشت.

امیر خواجه فرد افزود: در طول هشت سال دفاع مقدس، نمونه‌های زیادی را می‌توانیم مثال بزنیم که روحیه معنوی سربازان باعث ایجاد ارتقای توان رزمی آنها شده بود. که مهمترین خروجی آن، افزایش روحیه شهادت طلبی بود که با وجود گذشت ده‌ها سال از آغاز جنگ تحمیلی نه تنها این روحیه از بین نرفته بلکه هنوز هم عشق به شهادت و ایثار در بین جوانان ما با هر گرایش و سلیقه‌ای سیاسی و اجتماعی و … موج می‌زند.

وی ادامه داد: یک ژنرال آمریکایی در خصوص سردار سلیمانی گفته بود که اگر ما هم یک شخص مانند سردار سلیمانی داشتیم کل غرب آسیا را مدیریت می‌کردیم. لذا به همین دلیل است که با توجه به عدم وجود معنویت در غرب، سعی می‌کنند سربازان را با محرک‌های مادی جسور تربیت کنند.

مدیر عامل سازمان صنایع هوایی اذعان کرد: خدمت سربازی باید فرصتی برابر برای کشف و جهت دهی به استعدادها باشد و باید بتوانیم جوانان را برای ورود به مراحل بعدی زندگی آماده کنیم.

امیر خواجه فرد در ادامه سواد را برای سربازان مهم ارزیابی نمود و گفت: سواد فقط به سواد علمی یا مدرک گرایی خلاصه نمی‌شود و سواد عاطفی، سواد ارتباط، سواد رسانه‌ای، سواد تربیتی، سواد رایانه‌ای و … را شامل می‌شود. لذا خدمت مقدس سربازی فرصتی برای بالا بردن سواد است و ما باید بتوانیم در تمام این زمینه‌ها افراد با سوادی را تحویل جامعه دهیم.

 

کدخبر: 723747 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟