رئیسی: مدیران ایلامی موکدا از ظرفیت نیروهای بومی جوان استفاده کنند

به گزارش رکنا، شامگاه امروز آیت‌الله رئیسی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: به مدیران تاکید کردم از جوانان بومی متخصص در پست‌ها استفاده کنند؛ مشکلات و کمبودهایی از جمله بیکاری، مشکلات مرز، مشکلات حوزه اقتصادی، مشکلات کشاورزی و... که در استان وجود دارد را می‌توان با یک کار جهادی حل کرد.

وی افزود: طرح‌هایی که در آینده در جهت توسعه و رونق کار نفت و گاز در استان دنبال می‌شود که موجب افزایش اشتغال و افزایش تولید است؛ در واقع می‌توان بخش‌های پایین دستی پتروشیمی را فعال و فعال شدن این بخش‌ها موجب افزایش ارزش افزوده می‌شود؛ در این حوزه طرح‌هایی در دست کار قرار گرفته که تصویب می‌شود.

رئیس جمهور گفت: در حوزه آب و خاک باید یک کار جهادی و جدی انجام شود یک کارهای انجام شده است اما ناقص است تکمیل نشدن این پروژه باعث خسارت می‌شود؛ این پروژه در دستور کار است و وزارت نیرو پیگیر باشد تا این پروژه حتماً تکمیل شود.

وی ادامه داد: ضمن این پروژه پروژه‌های دیگری هم در حوزه آب و خاک در برخی از شهرستان‌ها وجود دارد که این هم جزو مصوبات بود؛ برخی از این‌ها بودجه ارزی می‌کنند و برخی بودجه ریالی که به آنها رسیدگی شود.

رئیسی افزود: مدارسی در استان وجود دارد که در کانکس‌ها و کپرها برگزار می‌شوند؛ ما تصمیم گرفتیم در مدت کوتاهی کاری کنیم که نه مدرسه کانکسی داشته باشیم نه مدرسه کپری و تمامی مدارس تبدیل به مدارس ساختمانی شود؛ ۳۷ مدرسه نیمه تمام داریم که باید به زودی تکمیل می‌شود.

وی ادامه داد: مسئله بعدی پروژه‌های نیمه تمام است که باید تکمیل شوند چون در مرور زمان این پروژه‌ها دچار مشکل می‌شوند پروژه‌های نیمه تمام در تمام زمینه‌ها در اولویت هستند و باید توجه خاص به آنها معطوف شود.

رئیس جمهور گفت: استان می‌تواند به قطب کشاورزی تبدیل شود که در حال حاضر مشکلاتی دارد در دو سه روز آینده مصوباتی به دامداران و کشاورزان اعلام خواهد شد و دولت باید پشتیبان دامداران و کشاورزان باشد.

وی افزود: نسبت به حوزه بهداشت و درمان پروژه‌های نیمه‌تمام داریم که در اولویت قرار گرفته‌اند و تا آخر سال جاری تمام پروژه‌های نیمه تمام بهداشتی و درمانی تکمیل شوند.

رئیس جمهور ادامه داد: ما در دولت تصمیم گرفته‌ایم کارگروهی را تشکیل دهیم که به مصوبات مربوط به استان رسیدگی شود؛ در مورد مسائلی آب و خاک سامانه گرمسیری است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی افزود: منطقه‌ای که ما در آن قرار داریم باب الحسین است ؛ زیرساخت‌های لازم برای افزایش تجارت در منطقه را افزایش دهیم و باید سعی کنیم سهم ما در تجارت منطقه ۲ تا ۳ برابر شود مسلما ۴۰ تا ۵۰ میلیون دلار شود.

رئیس جمهور ادامه داد: ما مناسبت‌های مختلف در طول سال داریم مثل عرفه که می‌توانند هر کدام از این مناسبت‌ها مثل اربعین باشند و ما در این ایام مسافران و زائرانی داشته باشیم و همچنین می‌توانیم صادرات کالا را افزایش دهیم.

آیت‌الله رئیسی گفت: مردمی در حاشیه شهر ایلام هستند که مشکلاتی آنان را به این سمت سوق داده است که ما درصدد رفع مشکلات آنها هستیم.

وی افزود: به هر میزان کشور عراق پذیرای زائران باشد ما هم زمینه و برنامه‌ریزی برای رفتن زائرین را فراهم می‌کنیم و در صورتی که کشور عراق ظرفیت‌ها را افزایش داد ما هم ظرفیت را افزایش خواهیم داد؛ من در این رابطه با وزیر عراق صحبت کرده‌ام که فضا برای زیارت زائران مناسب باشد و هیچ اجحافی در حق مسافران و زائران نشود.

منبع: فارس

کدخبر: 723519 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟