لزوم تقویت زیرساخت‌ های گردشگری استان ایلام/ مشکلات کشاورزی باید حل شود

به گزارش رکنا، شامگاه امروز آیت‌الله رئیسی در جلسه شورای اداری استان ایلام گفت: استان ایلام در ایام دفاع مقدس دین خود را ادا کرده است  و دفاع مقدس امتداد عاشوای حسینی است؛ آثار خون‌مطهر شهیدان بصیرت افزاییست.

وی افزود: باید به ایلام توجه عدالت محور داشته باشیم؛ توسعه باید به همراه عدالت باشد؛ بسیاری از جوامع توسعه دارند اما عدالت ندارند ما باید در کنار توسعه عدالت داشته باشیم.

رئیس جمهور گفت: تقسیم فرصت‌ها باید بر اساس آمایش سرزمینی باشد اساس بودجه این سال هم آمایش سرزمینی است؛ برخی از نقاط توسعه نیافته است به همین خاطر باید بر اساس آمایش سرزمینی تمام خود به صورت متوازن توسعه پیدا کنند.

وی ادامه داد: وقتی که ما توسعه متوازن داشته باشیم مشکلاتی برای ما ایجاد خواهد شد به همین خاطر موضوع عدالت باید اجرایی بشود.

رئیس جمهور افزود: بهترین شاخص برای اجرای عدالت، قانون است؛ هرچه بیشتر قانون اجرا شود به عدالت نزدیک‌تر است.

وی ادامه داد: چهره استان ایلام با ۴۰ سال پیش بسیار فرق کرده؛ من با این استان رفت و آمد داشتم چهره آن بسیار تفاوت کرده است اما باز هم ما باید با نگاه آمایش سرزمینی به این راستا نگاه کنیم، اجرای عدالت ممکن است داد خیلی‌ها را دربیاورد اما باید بر اساس عدالت رفتار کنیم.

رئیس جمهور گفت: ما باید کار و دقیق و مبتنی بر عدالت انجام دهیم؛ بودجه ما در سال ۱۴۰۰ مبتنی بر یک نگاه متوازن به بخش‌های مختلف است؛ ما بودجه را نوشته‌ایم اما با کسری بودجه جدی مواجه هستیم. 

وی افزود: نکته دیگر این است که ما پروژه‌های نیمه‌تمام زیادی داریم که باید آنها را به سامان برسانیم؛ برای اجرایی شدن این برنامه‌ها کار باید به دست توانای مدیران استانی انجام شود و ما هم به عنوان یک ستاد سعی می‌کنیم پشتیبانی لازم را نسبت به حرکت میدانی شما انجام دهیم تا شما با قوت پیش بروید.

رئیسی ادامه داد: امروز کار وظیفه همگان است؛ مدیرانی که سعی می‌کنند تحریم را دور بزنند تا مشکلی از مشکلات مردم حل شود باید به طور ویژه مورد تقدیر قرار گیرند. 

وی افزود: استان ایلام با کشور عراق یک فرصت از دست اقتصادی از فرصت تبادل از تبادل‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و... دارد؛ به همین خاطر از این رو باید به یک کار و فعالیت تبدیل کنیم؛ ایلام این ظرفیت را دارد که مرکزیت صادرات به کشور عراق باشد ما باید تمام زیربنایی که برای صادرات به کشور عراق لازم است ایجاد کنیم جاده‌های مواصلاتی باید انجام شود.

وی افزود: موضوع دیگری که باید در این استان پیگیری شود زیرساخت‌های گردشگری در این استان است که باید تقویت شود.

رئیسی تصریح کرد: در زمینه کشاورزی باید مشکلات کشاورزی حل شود و این یک کار جدی نیاز دارد به دنبال تمام کارهایی که تاکنون در بخش‌های مختلف انجام گرفته است؛ کارگروهی در حوزه ریاست جمهوری فعال است که برای تحقق آن چه که گفته شد پیگیر باشد.

منبع: فارس

کدخبر: 723508 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟