رئیسی: روند واکسیناسیون کرونا پرشتاب ادامه پیدا کند

واکسیناسیون کرونا مهمترین راهکار مقابله با همه گیری این ویروس محسوب می شود. افزایش سرعت روزانه واکسیناسیون کرونا می تواند هرچه زودتر شیوع این ویروس در ایران را کنترل کند. این در حالی است که در دوران مدیریت سعید نمکی بر وزارت بهداشت، در بیشتر روزها شاهد سرعت بسیار پایین واکسیناسیون کرونا در کشورمان بودیم، اما با سرعت گرفتن روند واردات واکسن کرونا به کشورمان، در هفته های اخیر شاهد شتاب فراوان واکسیناسیون کرونا هستیم. در همین راستا سرعت افتتاح پایگاه های جدید واکسیناسیون کرونا در سطح کشور نیز افزایش یافته است.

به گزارش رکنا، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، عصر امروز در جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: شتاب مضاعف در روند واکسیناسیون گروه‌های مختلف شغلی ضروری است.

وی با تاکید بر تقویت فرایند درمان سرپایی بیماران و آموزش همگانی، عنوان کرد: لازم است در تمام مبادی ورودی کشور برای اتباع همه کشورها پروتکل‌های بهداشتی به صورت دقیق اجرا شود.

رئیسی ادامه داد: باید حتما نسخه جامع پیش بینی‌های پیشگیرانه برای مواجهه با موج‌های احتمالی جدید در آینده تهیه شود.

رییس جمهور همچنین با قدردانی از اقدامات انجام شده در جهت تامین واکسن و انجام واکسیناسیون، ایجاد شتاب مضاعف در روند واکسیناسیون گروه‌های مختلف شغلی را مورد تاکید قرار داد.

رئیسی همچنین در این جلسه ضمن صدو دستور به وزارت کشور و وزارت راه بمنظور تسهیل تردد زائرین اربعین اظهار داشت:  همه دستگاه‌های مسئول بالاخص وزارت کشور و وزارت راه موظفند به هر میزانی که دولت عراق اجازه ورود زائران حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام را می‌دهد، تردد زائرین عزیز را تسهیل نمایند و نظارت کنند کمترین اجحافی در حق آن‌ها صورت نگیرد.

کدخبر: 723293 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟