قالیباف:طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار انحصارطلبی را می‌شکند

به گزارش رکنا، محمد باقر قالیباف در جریان جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی پس از تصویب کلیات طرح صدور برخی از مجوزهای کسب و کار بیان کرد: از همه همکاران تشکر می‌کنم که به کلیات طرحی رای دادند که در تسهیل‌گری در بازار کسب و کار و رفع موانع در این حوزه گام جدی بر می‌دارند.

وی در ادامه اظهار کرد: امروز یکی از چالش‌های کشور جوانان تحصیل‌کرده و با استعدادی هستند که فرصت شغلی از آنان گرفته شده است. تصویب این طرح از همه انحصارطلبی‌ها جلوگیری می‌کند و یک رقابت جدی بر فضای کسب و کار را به ارمغان می‌آورد.

موافقت مجلس با کلیات طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار

گفتنی است ،  نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب‌وکار موافقت کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در خصوص طرح تسهیل صدور برخی از مجوزهای کسب‌وکار را بررسی کرده و در نهایت با ۲۰۳ رای با آن موافقت کردند.

سید شمس‌الدین حسینی در دفاع از کلیات این طرح اظهارکرد: امروز اگر از همه ما بپرسند که مهم‌ترین مشکل کشور چیست همه ما پاسخ‌مان بحث اشتغال است و اگر بپرسند چرا اشتغالزایی صورت نمی‌گیرد باید در جواب بگوییم چون سرمایه گذاری در این حوزه پایین است. از مهم‌ترین دلایل پایین بودن سرمایه گذاری در کشور سختی محیط کسب و کار است.

وی در ادامه اظهار کرد: رتبه شروع کسب و کارها در کشور بین ۱۹۰ کشور دنیا ایران در جایگاه ۱۲۷ قرار گرفته است چه زمانی قرار است این موضوع را حل کنیم؟ هدف اصلی این طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار است. براساس این طرح یک سری از مجوزها تایید محور و یک سری دیگر ثبت محور خواهند بود. برخی از مجوزها که به حوزه سلامت، محیط زیست، امنیت و بهداشت باز می‌گردد به صورت تایید محور خواهد بود و بسیاری دیگر از مجوزها در قالب ثبت محور صادر می‌شود.

رییس کمیسیون جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در ادامه تصریح کرد: ما بایستی زمینه‌ای را فراهم کنیم تا اگر کسی می‌خواهد در خانه خود یک کارگاه صنایع دستی راه بیندازد با مشکلی مواجه نباشد. مهم‌ترین محور این طرح بهبود محیط کسب و کار است. این کار می‌تواند مشکل اشتغال و سرمایه گذاری را حل کند.

کدخبر: 720641 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟